Det är alldeles för mycket skitsnack på Köp & Sälj. Antingen så måste moderatorerna jobba hårdare eller så måste det till striktare/tydligare regler mot spam i annonser.
Jag och flera med mig stör oss så mycket på detta att vi helt enkelt låter bli att annonsera på PSC.
Är man inte intresserad av att köpa det som säljs eller inte har något att erbjuda den som vill köpa - LÅT BLI ATT SKRIVA NÅGOT.
(Jag är inte en gnällig jävel. Jag har bara irriterat mig på det här för länge nu.)
Håller med. Annonserar aldrig på vårat eget säljforum längre. Så länge det inte är gratis så ska det klagas på priset. Och dom som klagar är inte de egentliga intressenterna.
Sundin wrote:Det är alldeles för mycket skitsnack på Köp & Sälj. Antingen så måste moderatorerna jobba hårdare eller så måste det till striktare/tydligare regler mot spam i annonser. Jag och flera med mig stör oss så mycket på detta att vi helt enkelt låter bli att annonsera på PSC. Är man inte intresserad av att köpa det som säljs eller inte har något att erbjuda den som vill köpa - LÅT BLI ATT SKRIVA NÅGOT.
(Jag är inte en gnällig jävel. Jag har bara irriterat mig på det här för länge nu.)
Måste tillstå efter att ha kollat i dina gamla köpes/säljes att de är riktigt fina och ospammade.
Vissa annonser blir långa följetänger, delvis pga frågor som lika gärna kan tas i PM, men också pga bristande information som borde funnits i annonsen från början.
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Apollo wrote:Den vanligaste frågan är pris och vart grejerna finns. Går det inte lägga in 2 formulär där detta måste skrivas för att annonsen ska kunna skickas?
Bra idé.
Får be om ursäkt för mitt spammande, men snart slipper ni mig.
På citroenakuten ansågs detta vara ett så stort problem att det numera inte går att svara i säljesavdelningen. Tråkig lösning, men effektiv.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
TheDagger wrote:På citroenakuten ansågs detta vara ett så stort problem att det numera inte går att svara i säljesavdelningen. Tråkig lösning, men effektiv.
Det är väl bara på avdelningarna för "hela bilar" säljes som det är så ?
De andra avdelningarna på köp/sälj kan du fortfarande skriva följdfrågor/kommentarer i.
Iofsig, om det är något som skulle kunna göras som på citroënakuten så är det ett uppdelat köp/sälj för bilar respektive delar.
Hade nog inte varit fel, kanske i kombination med att man inte kan skapa en "tråd" till bilannonserna på samma sätt som på akuten. Hela bilar borde jukunna avhandlas per PM, och vill någon prata om bilen så finns ju skitsnack att länka till annonsen från .
Hans Hellström
TheDagger wrote:På citroenakuten ansågs detta vara ett så stort problem att det numera inte går att svara i säljesavdelningen. Tråkig lösning, men effektiv.
Det är väl bara på avdelningarna för "hela bilar" säljes som det är så ? De andra avdelningarna på köp/sälj kan du fortfarande skriva följdfrågor/kommentarer i.
Iofsig, om det är något som skulle kunna göras som på citroënakuten så är det ett uppdelat köp/sälj för bilar respektive delar.
Hade nog inte varit fel, kanske i kombination med att man inte kan skapa en "tråd" till bilannonserna på samma sätt som på akuten. Hela bilar borde jukunna avhandlas per PM, och vill någon prata om bilen så finns ju skitsnack att länka till annonsen från .
Det finns en enklare lösning, bättre diciplin.
Men det är svårt att låta bli att skriva när det finns grova faktafel osv i vissa annonser
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Men som sagts tidigare.. varför inte PM:a...Annonsören....Dagger jag förstår Cittra-akuten...
Snillet: Där håller jag med också.. att annonser ofta inte innehåller all den fakta som behövs... Tänk så här när ni utformar annonsen... vad vill jag veta själv??
Det som inte dödar, det härdar!
205 XR grå muz, går som en skinnflådd kanin
309 look m 8V gti 1,9-89
405 MI 16 -92................:::::SÅLD
405 MI 16 -90 styckmördad::SÅLD
Renault scenic 1,6-00
Seat Toledo 2,0 GT::::::::::::såld
VW Caravelle Coach m volvomotor::såld,
Till en fam. i Nigeria!!!!!!!!
Honda 550 F1, med touringkåpa
Hobby Prestige 545 T
WHISKY TAR FORT SÅ JÄVLA SLUT!!!
Fort tar Whisky så jävla slut..
Angelika wrote:Jag vet med mig själv att jag inte kollar köpes och säljes jämt, så för min del får ni gärna raportera så ser jag det lite lättare..
Ingår inte det i ansvaret som crew/mod att glo igenom forumet just för att modera bort OT och spam?
Jo självklart gör det det... men även vi är människor har inte alltid den tiden att vi alltid kan sitta och läsa igenom ALLT som skrivs.... därför underlättar det om folk rapporterar sådant dem inte tycker passar in så under lättar det något sjukt för alla parter. Dessutom går det fortare att få bort sådant som inte passar.
Pallbocksräser: 205 GTi Import -92
Krockad 405 MI16 -90 *Skrotad*
Körde en gång i tiden : Grå 505 Turbo -87
Lekbil: Svart 205 Gti -90 *Skrotad*
Vit Skoda Octavia RS Combi -08 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
Syftade mest på att hon var medveten om att hon inte kollar särskilt ofta på köp och sälj. Kanske läge att glo lite mer där?
Varför inte ta in fler moderatorer om ni känner att tiden saknas? Finns folk som joddlar här dygnet runt i princip. Borde bara vara en fördel för crew att kunna fokusera mer på att anordna banträffar än att klippa och klistra i forumet.
Tobbe Tuff wrote:Syftade mest på att hon var medveten om att hon inte kollar särskilt ofta på köp och sälj. Kanske läge att glo lite mer där? Varför inte ta in fler moderatorer om ni känner att tiden saknas? Finns folk som joddlar här dygnet runt i princip. Borde bara vara en fördel för crew att kunna fokusera mer på att anordna banträffar än att klippa och klistra i forumet.
Prao admins?
<b> <u>
[Kör] Audi A4 1.8t </u>
[renovering] Sunbeam Alpine -66
[renovering] 205 cti -89
[kört] Mitsubishi evo IV
[kört] 205 gti16-91
[kört] 106 Rallye-97
[kört] 205 gti-88
Tobbe Tuff wrote:Syftade mest på att hon var medveten om att hon inte kollar särskilt ofta på köp och sälj. Kanske läge att glo lite mer där? Varför inte ta in fler moderatorer om ni känner att tiden saknas? Finns folk som joddlar här dygnet runt i princip. Borde bara vara en fördel för crew att kunna fokusera mer på att anordna banträffar än att klippa och klistra i forumet.
Jag är en av 12 moderatorer..
Vi har regler ang annonserna, så om folk inte kan följa dem, så måste vi ta och ändra förutsättningarna (vilket jag tycker verkar väldigt tråkigt).
Angelika
kör 307CC- sommartid
205Gti/Audi kombi- vintertid
Kör med Michael året om
Vi har regler ang annonserna, så om folk inte kan följa dem, så måste vi ta och ändra förutsättningarna (vilket jag tycker verkar väldigt tråkigt).
De 3 första punkterna i annonsreglerna efterföljs ganska sorgligt emellanåt tycker jag. Därför som jag själv m.fl emellanåt "spammar" i annonserna.
Hans Hellström
Ändra förutsättningarna för vad? Att folk skriver mycket skitsnack i säljes-annonser?
12 moderatorer kanske är för några då? Varför inte ta in fyra till på prov och se vad som händer? Det finns många seriösa människor som lätt skulle fixa det. Det borde underlätta för dig med. Du skrev själv att du har dålig koll på köpsälj. Antingen beror det på tidsbrist (vilket jag antar) eller så beror det på att du helt enkelt inte har lust att moderera.
f*n så skrev jag ett långt inlägg o råka radera det...
Summerar lite. Klicka röd knapp oftare... och vi moderatorer kanske har annat för oss med. Men jag kollar ofta köp o sälj. Jag låter de hållas till det knorras. Pma gärna mej eller som sagt , klicka röd kanpp.