Blå mätarkitt på 206

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
SebbanBoy14

Blå mätarkitt på 206

Post by SebbanBoy14 »

Beställde ett Blått mätarkitt på ebay för 6månader sedan. Kom idag, typ 5 månader efter man hade gett upp hoppet om att de skulle komma. I vilket fall ser de bara ut som en rad spå kanske 10cm lång och 0.5cm bred och hög. Ser ut som en sockerbit man har för att skarrva kabel. Fast i miniatyrstolek.

Man ska nog bryta isär dessa. Men är de inte vanliga leg lampor i mätarna på 206? Någon som vet något om detta? Hade inte Luuk ett sådanhär kitt han sålde?

MVH sebban
Luuk

Post by Luuk »

Hello

Stämmer bra det att jag hade ett sådant kit för försäljning för ett bra tag sen... förljde dock med ganska tydliga instruktioner om hur man skulle göra för att installera dessa.... vet ej om det gör det med dina...

På RC:n är belysningen små led lampor vet ej hur det är på GTi:n men antar att det är lika... i så fall skall det bara vara att byta ut de redan existerande till de nya så skall det funka... följde det inte med några instruktioner till din sats??

//Luuk
Pallbocksräser: 205 GTi Import -92
Krockad 405 MI16 -90 *Skrotad*
Körde en gång i tiden : Grå 505 Turbo -87
Lekbil: Svart 205 Gti -90 *Skrotad*
Vit Skoda Octavia RS Combi -08 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
SebbanBoy14

Post by SebbanBoy14 »

Luuk wrote:Hello

Stämmer bra det att jag hade ett sådant kit för försäljning för ett bra tag sen... förljde dock med ganska tydliga instruktioner om hur man skulle göra för att installera dessa.... vet ej om det gör det med dina...

På RC:n är belysningen små led lampor vet ej hur det är på GTi:n men antar att det är lika... i så fall skall det bara vara att byta ut de redan existerande till de nya så skall det funka... följde det inte med några instruktioner till din sats??

//Luuk

Följde med en lapp om en mail man skulle skicka ett mail till för instruktioner.. Men min engalska är lika bra som Modos insatts i årets Elitserige slutspel.. Så jag tänkte hära mig för =)
Luuk

Post by Luuk »

Då jag sålt mitt kit så har jag inte instruktionerna kvar.... och då jag aldrig monterade mitt kit så vet jag inte exakt hur man gör... men enligt pappren som hängde med så var det i princip bara att plocka bort de gamla led dioderna som sitter där orginal och ersätta med de nya så det borde inte vara några som helst problem...
Pallbocksräser: 205 GTi Import -92
Krockad 405 MI16 -90 *Skrotad*
Körde en gång i tiden : Grå 505 Turbo -87
Lekbil: Svart 205 Gti -90 *Skrotad*
Vit Skoda Octavia RS Combi -08 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
Post Reply