206 RC med 30/50mm sänk fram?

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
Franzen

206 RC med 30/50mm sänk fram?

Post by Franzen »

Hej på er!
Igår påpekade tjejen tro det eller ej :) att bilen såg lite väl hög ut fram.. så det var ju bara ta tag i saken och börja kolla på att försöka få ner den lite.. Pratade med mekpolaren på Pegga center frölunda och han tyckte det räckte att bara sänka fram då ändå RC`n är rätt låg bak..
Hur har ni gjort? Sänkt runt om eller bara fram?

Och vad tror ni blir bäst 30mm eller 50mm ? Skulle vara kul och se före / efter bilder med resp sänkning.
//Quackis
206 RC -03

http://www.qps.se << mina bilder
Luuk

Post by Luuk »

Tja!

Snyggast enligt mig är att sänga 50mm fram och 1.5-2 cm i bak... tittar du på mina garaget bilder så ser du ett exempel... där är den sänkt 50 fram och 20 bak... på H&R fjädrar jag var riktigt nöjd!

MVH//
Lukas
Pallbocksräser: 205 GTi Import -92
Krockad 405 MI16 -90 *Skrotad*
Körde en gång i tiden : Grå 505 Turbo -87
Lekbil: Svart 205 Gti -90 *Skrotad*
Vit Skoda Octavia RS Combi -08 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
Franzen

Post by Franzen »

Luuk wrote:Tja!

Snyggast enligt mig är att sänga 50mm fram och 1.5-2 cm i bak... tittar du på mina garaget bilder så ser du ett exempel... där är den sänkt 50 fram och 20 bak... på H&R fjädrar jag var riktigt nöjd!

MVH//
Lukas

Din bil e ju min förebild Luuk så klart man spanat på den.. det är alltså 50mm fram.. grymt! :) Men de e lågt.. eller? hur är det över väggupp etc?
Synd det inte blev affär hoppas ändå bilaffären går bra Luuk!
//Franzen (Quackis)
//Quackis
206 RC -03

Fnatte
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Fnatte »

Det är lågt med 50 mm, men inte för lågt, man kommer över. Min är lika låg, och tycker det funkar bra. Tänker man bara på det vid trottoarkanter(att man inte rullar in fronten i kanten), eller inte kör för fort över bulor så har jag inte haft problem.
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l

FR Autosport Sweden FTW
Eric Josefsson

Post by Eric Josefsson »

Flyttade tråden eftersom den verkade handla mer om estetiskt perspektiv än prestanda. :)
Peugeot 406 2,0ST -00 Till vardags, Såld
Peugeot 405 Mi16 -90 Pallbocksräsern, Såld.
BMW 635 CSI -82, pallbocksräsern II
///Mi16
SNILLET
Crew
Crew

Post by SNILLET »

Luuk wrote:Tja!

MVH//
Lukas

För utseendets skulle stämmer nog det bra på de flesta puggar, "hjulhuslinjen" ligger så rätt genomsnittligt. Pekar bara bärarmar m.m. åt rätt håll när man svänger också så ligger du ju bra på vägen med :) (För de som inte vet så kan man råka flytta krängcentrum lite dumt).
Hans Hellström

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Franzen

Post by Franzen »

Eric Josefsson wrote:Flyttade tråden eftersom den verkade handla mer om estetiskt perspektiv än prestanda. :)

Sorry, helt rätt var lite osäker vilken del som passade bäst!

Ingen som kör 30? 50 kanske e lite för häftigt när man rullar mycket i stan och annat?...
//Quackis
206 RC -03

Luuk

Post by Luuk »

Jag har aldrig lidit av att bilen är för låg... tar inte i när man kör över gupp eller så... så det är inga problem med 50... inte i stan heller..

/Lukas
Pallbocksräser: 205 GTi Import -92
Krockad 405 MI16 -90 *Skrotad*
Körde en gång i tiden : Grå 505 Turbo -87
Lekbil: Svart 205 Gti -90 *Skrotad*
Vit Skoda Octavia RS Combi -08 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
Franzen

Post by Franzen »

Luuk wrote:Jag har aldrig lidit av att bilen är för låg... tar inte i när man kör över gupp eller så... så det är inga problem med 50... inte i stan heller..

/Lukas

Ok får nog bli 50mm så är man på den säkra sidan, men är det ett "Måste" att även få ner bilen bak? Förstått att det ska va riktigt skitjobb och sänka bak?
//Quackis
206 RC -03

Post Reply