Ryckande 206 GTI -01

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Sneseglarn

Ryckande 206 GTI -01

Post by Sneseglarn »

Halloj.

Var ute och körde en sväng med bilen när den plötsligt började bluddra och lät som om den bara gick på 3 burkar. Hände absolut ingenting när jag gasade. Vred av tändningen och startade den igen och då gick den som den skulle igen. Motorlampan tändes, Enligt manualen så betyder det att något är knasigt med tändningen/bränslet/avgasreningen. Det skumma är bara att lampan slocknade efter ett tag av sig själv.
Den jollade sig lite vid ett rödljus, tokdog bara. Startade den igen och även då gick den som den skulle.

Vad kan detta bero på tror ni ? Måste nästan vara nå glapp nånstans eftersom att lampan släcktes av sig själv efter ett tag och nu går bilen som den ska igen. Riktigt knepigt.

Mvh
Sudden.
Peugeot 206 GTI Turbo -01
Sierra Cosworth 4x4 -91 11.03 @ 402m
Jaaacob
Crew
Crew

Post by Jaaacob »

Jag tycker det låter som en tändspole håller på att ge sig. Om det nu sitter detta på dessa motorer men det låter onekligen så.
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!

Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
demolition

Post by demolition »

Jaaacob wrote:Jag tycker det låter som en tändspole håller på att ge sig. Om det nu sitter detta på dessa motorer men det låter onekligen så.

sitter en tändbrygga. är det bara det så är det ganska skönt!
blir alltid lite orolig när motorer går illa. tyvärr väldigt många lyftare som är kass på dessa motorer. håller tummarna för att det inte är det som spökar
kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga
kör: ford sierra cosworth rwd
har haft: 405 mi16, 205 cti, 306 gti, bmw 750, evo 4
Sneseglarn

Post by Sneseglarn »

demolition wrote:
Jaaacob wrote:Jag tycker det låter som en tändspole håller på att ge sig. Om det nu sitter detta på dessa motorer men det låter onekligen så.

blir alltid lite orolig när motorer går illa. tyvärr väldigt många lyftare som är kass på dessa motorer. håller tummarna för att det inte är det som spökar

Lyftarna är ganska nyligen bytta så det bör inte vara dom tycker jag.
Så förhoppningsvis så är det tändbryggan som knasar. Känner inte till svagheterna på dessa motorer, Det är tantens bil. Själv skruvar jag cosworth :wink: Åker jag på stryk nu ? hehe :lol:
Peugeot 206 GTI Turbo -01
Sierra Cosworth 4x4 -91 11.03 @ 402m
demolition

Post by demolition »

Sneseglarn wrote:
demolition wrote:

Lyftarna är ganska nyligen bytta så det bör inte vara dom tycker jag.
Så förhoppningsvis så är det tändbryggan som knasar. Känner inte till svagheterna på dessa motorer, Det är tantens bil. Själv skruvar jag cosworth :wink: Åker jag på stryk nu ? hehe :lol:

nej nej. du blir hyllad :gogo:
kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga
kör: ford sierra cosworth rwd
har haft: 405 mi16, 205 cti, 306 gti, bmw 750, evo 4
Post Reply