Jag har precis köpt en röd 205 GTI behöver lite hjälp angående styling.
Har ni tips att komma med? vart jag kan beställa saker, vad jag kankse ska börja med.Hör gärna av er!
Tack på förhand
Styling till 205 GTI
Re: Styling till 205 GTI
dalle023 wrote:vad jag kankse ska börja med.
Lacka om den!
Tjenare!
Min kusin har haft ett par 205or, 2 av dom va röda, hör lite med han, Miiicke heter han här på klubben.
Personligen tycker jag du ska börja med en uppfräschning av lacken genom lite polering, tycler absolut ett par snygga 16" fälgar eller större och en sänkning med sänkfjädrar skulle göra mycket på utseendet, efterhand tycker jag du ska tona rutorna, vita blinkers runt om, ett par snyggare baklysen, fixa i ordning listerna eller lacka ner dessa, tycker absolut du ska ta bort spolarvätskemunstyckena till huvudlyktorna då dessa är riktigt fula
, kanske tabort och lägga igen emblemen som sitter men ska du börja med det och kanske en eventuell breddning eller liknande tycker jag du ska börja med det och sen en hellakering, ofta är de sårt att skugga med ny färg på sliten lack även om man är grym på polering
finns snygga ögonlock och även angeleys lyktor till 205orna
kanske ett nytt lite större avgassystem med snyggt utblås? vi monterade en mc kolfiberdämpare på en av miiickes 205or vart riktigt grymt
Men hör med miiicke om vart man kan köpa dessa grejor han har koll på de
riktigt skoj med styling på 205orna, har du startat någon tråd så man kan följa ditt projetkt lite?
Mvh Jim
Min kusin har haft ett par 205or, 2 av dom va röda, hör lite med han, Miiicke heter han här på klubben.
Personligen tycker jag du ska börja med en uppfräschning av lacken genom lite polering, tycler absolut ett par snygga 16" fälgar eller större och en sänkning med sänkfjädrar skulle göra mycket på utseendet, efterhand tycker jag du ska tona rutorna, vita blinkers runt om, ett par snyggare baklysen, fixa i ordning listerna eller lacka ner dessa, tycker absolut du ska ta bort spolarvätskemunstyckena till huvudlyktorna då dessa är riktigt fula
Men hör med miiicke om vart man kan köpa dessa grejor han har koll på de
riktigt skoj med styling på 205orna, har du startat någon tråd så man kan följa ditt projetkt lite?
Mvh Jim
406 v6 sport -01
Eclipse 2.0GS -92
Opel Omega Kombi 2.0 -98
Eclipse 2.0GS -92
Opel Omega Kombi 2.0 -98
Tjenare jo tack för era svar, Vilken färg ska jag lacka bilen i ? jag har tänkt svart för det passar bäst till inredningen, japs dämare är jag sugen som f*n på sen mi16 motor , Men alla "styling" sidor jag har varit inne på är det väldigt lite som finns till min 205.
Ok jag ska kontakta miiike och fråga han kankse om lite tips, hoppas han kan hjälpa
Ingen som har lite mer förslag att komma med?!
Eller nått som ni kankse har hemma som är till salu ?:P
Ok jag ska kontakta miiike och fråga han kankse om lite tips, hoppas han kan hjälpa
Ingen som har lite mer förslag att komma med?!
Eller nått som ni kankse har hemma som är till salu ?:P
-
snusmummriken
Eller varför inte ett Dimma kit?
Då börjar vi snacka styling.
Vill du ha ett PM'a i så fall.
Då börjar vi snacka styling.
Vill du ha ett PM'a i så fall.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.