Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Japp ska byta till sportavgassystem på bilen, 206gti -99/-00, hur mycket skillnad är de att byta hela vägen från motorn, asså extraktorrör (stava.se) o vidare allting då, jämfört att bara byta från catten o bakåt?
förväntar mig inga större hk, de jag e ute efter är att få lite rappare respons, lite mer acc. (o ljudet såklart )
Vad tror ni kommer de bli nån större skillnad? Bilen ska va chippad sen innan har inga exakta siffror men han jag köpte av trodde att de va mellan 150-160 hk själv har jag ingen aning men antar att de är o ta i? det ska va Tuningchip iaf, enligt klistermärket haha.
Tjänar och tjänar gör du nog inte men du kan få till ett bra ljud.
Använd ett fullflödes 2". Det räcker gott och väl och du får ett nära till lagom ljud för att vara sportsystem.
Räkna med kanske någon häst eller två. Chipet lika så, sugmotorer och chip är inge trim att räkna med i stora omfång.
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Ljudet blir mycket! råare med sportkat och extraktor jämfört med endast catback. Oftast blir det raspigare och mer aggressivt.
Hur mycket effekt du kan räkna med på en 206'a vet jag inte, leta bänkpapper på utlänska, f.a. engelska forum. Jag vet inte om någon här som har testat.
ser mörkt ut med extraktorrör tydligen, kollat runt sökt o googlat själv o mailat med en återförsäljare som inte hade de (har till dom andra motorena) och trodde inte att de fanns, inte vad han visste o han hittade inte nått själv heller.
Visst går att be o få ett "custom-made" men känns inte värt, de blir för dyrt.
Men men får la bli från cat o bakåt då, så sparar jag in ett par slantar ^^
sweede206gti wrote:ser mörkt ut med extraktorrör tydligen, kollat runt sökt o googlat själv o mailat med en återförsäljare som inte hade de (har till dom andra motorena) och trodde inte att de fanns, inte vad han visste o han hittade inte nått själv heller.
Visst går att be o få ett "custom-made" men känns inte värt, de blir för dyrt.
Men men får la bli från cat o bakåt då, så sparar jag in ett par slantar ^^
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
sökte en del själv utan nått resultat förutom till alla andra motorer skickade sen mail till några olika och den ena svarade ärligt att han (amotek.se) inte visste om de fanns några hade inte hittat några iaf, den andra (stylingkompaniet.se) sa att några sånna har de aldrig tillverkats
på rallyshop kostar de 2195 danska o på hsshop 4999:- ganska grov skillnad, stor skillnad på rören?
sweede206gti wrote: på rallyshop kostar de 2195 danska o på hsshop 4999:- ganska grov skillnad, stor skillnad på rören?
Misstänker starkt att det är samma rör.
Troligen lite modifiering av de nya röret. Tex mitt raceland hade inte bulthålen exakt samma som orginalet så ja fick borra lite större. Men de va inget svårt jobb.