205 MI16 Fundering
205 MI16 Fundering
Slangen som går från oljefilteret in till kylare, den är bara att plugga eller måste jag dra om den någon annastans?
Re: 205 MI16 Fundering
Sato wrote:Slangen som går från oljefilteret in till kylare, den är bara att plugga eller måste jag dra om den någon annastans?
Jag bytte nyligen kylare på min 405 MI16. Den nya kylaren hade en anslutning mindre så slangen du pratar om blev löst hängande. Löste det genom att köpa ett plast t-kors och skarva in den på en av slangarna som var anslutna till kylaren, har fungerat än så länge iaf;P
mange_ wrote:Sato wrote:Slangen som går från oljefilteret in till kylare, den är bara att plugga eller måste jag dra om den någon annastans?
Jag bytte nyligen kylare på min 405 MI16. Den nya kylaren hade en anslutning mindre så slangen du pratar om blev löst hängande. Löste det genom att köpa ett plast t-kors och skarva in den på en av slangarna som var anslutna till kylaren, har fungerat än så länge iaf;P
Ja det är ju faktiskt en ganska bra lösning, då behåller man ju kylfunktionen fortfarande.
mange_ wrote:Löste det genom att köpa ett plast t-kors och skarva in den på en av slangarna som var anslutna till kylaren, har fungerat än så länge iaf;P
Var hittade du det t-korset,vanlig vvs-butik eller?
Sato wrote:mange_ wrote:Löste det genom att köpa ett plast t-kors och skarva in den på en av slangarna som var anslutna till kylaren, har fungerat än så länge iaf;P
Var hittade du det t-korset,vanlig vvs-butik eller?
Köpte det på Wij Maskincenter i Ockelbo men dom har säkert det på fler ställen också=)
plocka bort skiten annars och sätt en vanlig böjbar kylslang mellan kyl/termohus. Oljefiltret skruvas rätt på blocket, så gjorde jag, inga problem med oljetempen whatsoever.
Dock annat nu då jag kör turbo i dagsläget.
Dock annat nu då jag kör turbo i dagsläget.
- Mitsubishi Lancer Evolution IV RS -97
- Skoda felicia kombi -96
- Vw Passat -91
- Volvo 745 -91
http://www.garaget.org/DennisS
- Skoda felicia kombi -96
- Vw Passat -91
- Volvo 745 -91
http://www.garaget.org/DennisS