205 MI16 Fundering

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Sato

205 MI16 Fundering

Post by Sato »

Slangen som går från oljefilteret in till kylare, den är bara att plugga eller måste jag dra om den någon annastans?
mange_

Re: 205 MI16 Fundering

Post by mange_ »

Sato wrote:Slangen som går från oljefilteret in till kylare, den är bara att plugga eller måste jag dra om den någon annastans?

Jag bytte nyligen kylare på min 405 MI16. Den nya kylaren hade en anslutning mindre så slangen du pratar om blev löst hängande. Löste det genom att köpa ett plast t-kors och skarva in den på en av slangarna som var anslutna till kylaren, har fungerat än så länge iaf;P
Sato

Post by Sato »

mange_ wrote:
Sato wrote:Slangen som går från oljefilteret in till kylare, den är bara att plugga eller måste jag dra om den någon annastans?

Jag bytte nyligen kylare på min 405 MI16. Den nya kylaren hade en anslutning mindre så slangen du pratar om blev löst hängande. Löste det genom att köpa ett plast t-kors och skarva in den på en av slangarna som var anslutna till kylaren, har fungerat än så länge iaf;P

Ja det är ju faktiskt en ganska bra lösning, då behåller man ju kylfunktionen fortfarande.
Sato

Post by Sato »

mange_ wrote:Löste det genom att köpa ett plast t-kors och skarva in den på en av slangarna som var anslutna till kylaren, har fungerat än så länge iaf;P

Var hittade du det t-korset,vanlig vvs-butik eller?
Eikin

Post by Eikin »

jag har bara pluggat den, men de med t-kors borde funka fint ska ta o fixa de på min
mange_

Post by mange_ »

Sato wrote:
mange_ wrote:Löste det genom att köpa ett plast t-kors och skarva in den på en av slangarna som var anslutna till kylaren, har fungerat än så länge iaf;P

Var hittade du det t-korset,vanlig vvs-butik eller?

Köpte det på Wij Maskincenter i Ockelbo men dom har säkert det på fler ställen också=)
Dennis.S

Post by Dennis.S »

plocka bort skiten annars och sätt en vanlig böjbar kylslang mellan kyl/termohus. Oljefiltret skruvas rätt på blocket, så gjorde jag, inga problem med oljetempen whatsoever.
Dock annat nu då jag kör turbo i dagsläget.
- Mitsubishi Lancer Evolution IV RS -97
- Skoda felicia kombi -96
- Vw Passat -91
- Volvo 745 -91

http://www.garaget.org/DennisS
Post Reply