måla bromsok
måla bromsok
Undrar om de är nån som vet vart man kan få tag på bra bromsoks färg??. finns de typ på mekonomen eller laitis eller på nåt sånt ställe har sätt att man kan speciall beställa men de kändes ju lite överkurs att göra de har även hört att man kan använda hammarlack
Det är ju en ren smaksak, rött brukar väl dock oftast funka på de flesta färger.
Jag har en ljusblå, antagligen samma färg som du, och jag kör på den ljusblå varianten av hammarlack och det fungerar ypperligt.
Det är lite svårt att komma åt precis överallt på baksidan med penseln när oket är monterat, men delarna som syns utifrån och lite till kommer du lätt åt och det är väl det som är viktigast.
Har tyvärr ingen bild från rätt vinkel för att visa hur det ser ut med den färgkombon.
Jag har en ljusblå, antagligen samma färg som du, och jag kör på den ljusblå varianten av hammarlack och det fungerar ypperligt.
Det är lite svårt att komma åt precis överallt på baksidan med penseln när oket är monterat, men delarna som syns utifrån och lite till kommer du lätt åt och det är väl det som är viktigast.
Har tyvärr ingen bild från rätt vinkel för att visa hur det ser ut med den färgkombon.
Okej men jag kanske kör på ljusblå alla kör ju typ med röd så
. ska ändå ta lös fästet för oket för jag ska byta skivor och bromsbelägg oxå. Men hammarlack finns väl oss en vanlig färghandel ??. En fråga till är de nån som nå fälgar som ser bra ut på peugeot 206 hade tänkte köpa mig nå nya fälgar och vill som ha nå snygga som passar bra till just 206
Hammarlacken köpte jag hos färghandlarn, men det finns säkert på diverse mackar också.
Vad gäller fälgar så skulle jag satsa på enkla 5-7-ekrade eller sådana som har massor med smala ekrar, typ OZ Superleggera eller vad de heter, de brukar passa väldigt bra på 206orna.
Men även det är ju en smaksak, det viktigaste är inte vad andra tycker utan vad du själv vill ha.
Vad gäller fälgar så skulle jag satsa på enkla 5-7-ekrade eller sådana som har massor med smala ekrar, typ OZ Superleggera eller vad de heter, de brukar passa väldigt bra på 206orna.
Men även det är ju en smaksak, det viktigaste är inte vad andra tycker utan vad du själv vill ha.
Har provat denna:
http://www.speedparts.se/shop/prod/kem_farg_broms.shtml
Tydligen fick jag inte bort all rost för den har börjat krypa igenom. typ 2 år sedan
Annars har jag lackat med Auto-K bromsoksfärg (spray, finns på ok, mekonomen mm) Där har inte rosten kommit igenom och det var 6 år sedan. Så jag rekomenderar att använda den.
Ta tiden att maskera, det blir betydligt bättre med sprayfärg, inga penselsträck mm
http://www.speedparts.se/shop/prod/kem_farg_broms.shtml
Tydligen fick jag inte bort all rost för den har börjat krypa igenom. typ 2 år sedan
Annars har jag lackat med Auto-K bromsoksfärg (spray, finns på ok, mekonomen mm) Där har inte rosten kommit igenom och det var 6 år sedan. Så jag rekomenderar att använda den.
Ta tiden att maskera, det blir betydligt bättre med sprayfärg, inga penselsträck mm
Michael Liljeberg - Peugeot Sport Club | CREW Kassör
Michael- lackar/plastar/konstruerar- på hobbynivå.
Har 205gti som banåkarbil.
Michael- lackar/plastar/konstruerar- på hobbynivå.
Har 205gti som banåkarbil.