halvljuset borta vänsterfram 406 *Fixat*

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
bengan406

halvljuset borta vänsterfram 406 *Fixat*

Post by bengan406 »

Upptäckte idag att det var alldeles mörkt vänster fram,sprang in på Mekonomen kl.1755 och ryckte åt mig ett 2 pack H7 lampor-280 spänn......
Nåväl, ut och bytte-men funkade inte ändå,men när jag var där och pillade så fick jag parkeringslampan att funka.Har mätt både vidd lampan och vid säkringen men det finns ingen kräm där.Har lirkat och joxat med kablarna men det funkar inte ändå..Någon som har nå´n ide´? Relä????
Det är en 406 3,0 V6 -01.
Last edited by bengan406 on Fri Nov 21, 2008 20:35, edited 1 time in total.
R-Gubbe
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by R-Gubbe »

Kan väl vara ljusrelät. De har väl separata säkringar för H o V sida så då borde ju relät vara dubbelt på något sätt. Vet inte var det sitter men be någon växla mellan hel o halvljus så kan du nog lyssna dig fram till var det sitter.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
bengan406

Post by bengan406 »

Piiiinsamt.................... Gick ut med grabben för att undersöka relän mm. Han blinkade med hel ljuset och jag kollade/kände vid reläna..
Såg konstigt ut när han blinkade.Då upptäckte jag att jag hade kollat hel ljuslampan istället.......Kanske dags att gå och lägga sig,men tack ändå.
Claes B
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Claes B »

bengan406 wrote:Piiiinsamt.................... Gick ut med grabben för att undersöka relän mm. Han blinkade med hel ljuset och jag kollade/kände vid reläna..
Såg konstigt ut när han blinkade.Då upptäckte jag att jag hade kollat hel ljuslampan istället.......Kanske dags att gå och lägga sig,men tack ändå.

:lol: Har hänt mig med, trasigt halvljus, ryckte lampan och knstaterade att den var hel? :? Efter en stund insåg jag mitt misstag och bytte rätt lampa istället.
308 1,6 HDi -10
Image

Claes Börjesson #496

Post by bengan406 »

Claes B wrote:
bengan406 wrote:Piiiinsamt.................... Gick ut med grabben för att undersöka relän mm. Han blinkade med hel ljuset och jag kollade/kände vid reläna..

:lol: Har hänt mig med, trasigt halvljus, ryckte lampan och knstaterade att den var hel? :? Efter en stund insåg jag mitt misstag och bytte rätt lampa istället.

Skönt att höra att man inte är ensam-men pinsamt ändå.Men inte lika pinsamt som det jag hörde häromdan-besiktning på ett lägenhetsbygge:
Kanske 30 lägenheter och i ett rum(Badrum)hade de glömt att lägga in golvvärme.......det är ännu mer pinsamt.....
R-Gubbe
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by R-Gubbe »

Lite kul backjobb bara det äör smällar man får ta ibland.

Skönt att det löste sig med lampan. Gjorde faktiskt det misstaget jag med på dotterns bil för några år sedan.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
Post Reply