Nu e jag aningen less.
Har en mi16x4 som jag hade tänkt byta motor på, den startade inte då jag köpte den så jag förutsatte att spisen va slut.
Jag va ut idag o tänkte: fram med verktyg, nu ska vi mecka...
jag tänker; f*n, undrar om den kanske startar nu när den är på skägget att den ska bli slaktavfall,klart som f*n hoppade den igång och faktiskt gick bra en stund.
Problemet nu är att om jag gasar så möööööar den bara på 3 cyl och om man har tur så kommer man upp på 3000rpm och då väser det en aning.
efter 20-30 sek på tomgång så hostar den lite o dör.
Efter ett par minuter så kan man starta om den och gå igenom samma ritual igen och igen tills man tröttnar
Jag har en till fungerande, helt komplett bil bredvid och provbyter delar med, jag har bytt:
databox
tändmodul
kablar lock rotor
tomgångsmotor
kanske nå mer
Kan det bli "möööö" om kamremmen hoppar över en kugg eller2?
Skall tilläggas hur uppenbart det än är att den är helt orkeslös vid "mööööö"- momentet.
annat jag funderade på var om den inte får tillräckligt med sås, om så är fallet borde det vara extremt dåligt tryck i railen, men det verkar vara bra tryck däri.
BTR´en? kan den va en bov?
vad kan vara problemet???
hade ju ställt in mig på att byta spis men kan jag slippa så hellre det.
Hoppas nån kan komma med nå bra tips.
Spökande MI16x4
Palkan wrote:nuså har jag luskat ur vafan de va... EFTER jag bytt motor naturligtvis...
tröttsamt men vafan.. va rätt kul ändå
Katten hade smält igen och va helt pall, kom inte igenom ett dyft där... slog sönder det som fanns å slå sönder innuti och startade- KLART & BETALT
Och på kuppen lärde du dig något
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.