Transmissionsolja

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Zaaaap

Transmissionsolja

Post by Zaaaap »

Hej.

Undrar ifall nån vet, vad det ska vara för Transmissionsolja i en volvo 850 GL 94a. Automatlåda.

Tacksam för snabbasvar :).

Ha en bradag!.
Tjojojo.. ;)
m@s

Post by m@s »

Sitter en AW50-42 låda i den, enl Volvos spec ska d va:

Typ: ATF-olja. Krav: Dexron II E och Ford Mercon Volvo det nr 1381166-6 (1 lit),1381167-4 (4 lit)
www.almostracing.se

Pesjå 206 & Pesjå 205 Turbo "Black Pearl" ...å nu även en 406 2,0 16v som familjepulka
Zaaaap

Post by Zaaaap »

m@s wrote:Sitter en AW50-42 låda i den, enl Volvos spec ska d va:

Typ: ATF-olja. Krav: Dexron II E och Ford Mercon Volvo det nr 1381166-6 (1 lit),1381167-4 (4 lit)

Japp.. Tack så mycket :).
Tjojojo.. ;)
Bengt C

Post by Bengt C »

Frågan hör över huvud taget inte hemma i detta forum och rubriken är kass. Använd något Volvo forum eller Google! (Undrar hur många som ägnar tid åt att läsa posten i hopp och tro om att lära sig något nyttigt om Peugeots knepiga val av oljekvalité?)
VictorS

Post by VictorS »

Bengt C wrote:Frågan hör över huvud taget inte hemma i detta forum och rubriken är kass. Använd något Volvo forum eller Google! (Undrar hur många som ägnar tid åt att läsa posten i hopp och tro om att lära sig något nyttigt om Peugeots knepiga val av oljekvalité?)

Rubiken är ju inte så jätte kass, faktiskt.
Tänk om han hade skrivit "Transmissionsolja Volvi 850"
Hur många hade läst då? :)
406 Coupé ´00
Palkan

Post by Palkan »

skön inställning där bengan...

då vet jag att nästa gång jag ska fråga om bultar, tändstift, däck eller något annat ska jag vända mig till sandvik-, ngk- eller michelin-forumet :)
inne på åttonde 405mi16
krille!

Post by krille! »

VictorS wrote:Rubiken är ju inte så jätte kass, faktiskt.
Tänk om han hade skrivit "Transmissionsolja Volvi 850"
Hur många hade läst då? :)

Saken är ju den att det faktiskt heter Peugeot sport club, så på den punkten håller jag verkligen med Bengt.
Det finns säkert vettiga forum för andra modeller som t.ex Volvo, annars hade ju det här stället lika gärna kunnat heta Auto sport club eller liknande och behandlat alla märken.

Det frågas visserligen relativt ofta om Citroën och kanske Renault också här, men de hör mig veterligen ändå till samma koncern, åtminstone Citroën(som det nu dessutom finns ett subforum till), och det är ju allmänt accepterat här verkar det som.

Sedan så är denna diskussion kanske något som passar bättre i medlemsforumet, har dock ej tillgång dit så det kanske redan finns en tråd om det där? Jag vet inte.
Claes B
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Claes B »

Eller kan vi visa oss vara de större människorna och besvara även icke-Peugeot spörsmål i den mån vi kan.
Det är ingen som skadas av det. Sen får det ju givetvis inte bli för mycket, och helst bör det ligga under skitsnack, men så länge det är nån enstaka fråga så ser jag inte skadan i det.
308 1,6 HDi -10
Image

Claes Börjesson #496
Crew
Crew

Post by SNILLET »

Claes B wrote:Eller kan vi visa oss vara de större människorna och besvara även icke-Peugeot spörsmål i den mån vi kan.
Det är ingen som skadas av det. Sen får det ju givetvis inte bli för mycket, och helst bör det ligga under skitsnack, men så länge det är nån enstaka fråga så ser jag inte skadan i det.

:thumbup:
Hans Hellström

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Palkan

Post by Palkan »

du har helt rätt krille, dock är det ju bara löjligt att börja gnälla om en sån harmlös fråga tyckte jag, formulerade mig kanske dåligt.

Bengt kan förvisso ha varit en aning ironisk, isåfall; i rest my case...
inne på åttonde 405mi16
Dart

Post by Dart »

lyssna på cung claes, våran nästa ordförande xD
Peugeot Sport Club of Sweden | DART DOMINATES

Mannen bakom Sveriges absolut bästa pappa-blogg!
http://minbebis.com/blogg/dart/
Post Reply