Axlar till er som har T16
Axlar till er som har T16
Ja ni som har T16 här i klubben, nu har jag varit på FIXIT och visat dom ritningar på övergångs axlarna och dom är intresserade av att göra nya axlar.
Om vi va 5 st som var intresserade så skulle priset hamna på drygt 10-12 tussen exkl material då. Men om man räknar runt 15000kr inkl material så är de ändå ett grymt bra pris. till skillnad från 25 tussen av han i på ATD performance
Så dom som är intresserad härifrån kan ju PMa mig.
Om vi va 5 st som var intresserade så skulle priset hamna på drygt 10-12 tussen exkl material då. Men om man räknar runt 15000kr inkl material så är de ändå ett grymt bra pris. till skillnad från 25 tussen av han i på ATD performance
MVH//Henrik || 405 T16
Re: Axlar till er som har T16
Supra wrote:Ja ni som har T16 här i klubben, nu har jag varit på FIXIT och visat dom ritningar på övergångs axlarna och dom är intresserade av att göra nya axlar.
lägg även ut på norska forumet
Peugeot 205 CTI
Nissan Skyline R33 GTST 4Door
Tidigare
106 Rallye
306 Dimma
306 Gti6
205 Mi16
405 Mi16
740 GLT
E46 320 Touring
Nissan Skyline R33 GTST 4Door
Tidigare
106 Rallye
306 Dimma
306 Gti6
205 Mi16
405 Mi16
740 GLT
E46 320 Touring
Rosefors wrote: utan att problemet uppstår pga avsaknad tätning till splinesen original.
Har sett den konstruktionen IRL nu, riktigt ogenomtänkt får jag säga. Men fångar man det i tid kan man ju lösa det på nåt vis.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Finns det någonstans beskrivet att det har hänt nått med dom axlarna pga. "för mycket pulver"?
Man rensar nog ettans växel och högra elhissmotorn innan dom axlarna ger sig.
Hoppas verkligen alla som delar motor/låda lägger dit någon form att packning.. Mina var fina men de fanns mycket skit omkring som man inte vill ha in till axlarna.
Hoppas verkligen alla som delar motor/låda lägger dit någon form att packning.. Mina var fina men de fanns mycket skit omkring som man inte vill ha in till axlarna.
Erik Lundberg
Falun
T16-94
Mi16-92
Nej, låt tjejen styra dig. Och bli inte för upprörd över att du inte hittar hålet!! Vi är bra på annat, fickparkering t.ex.
Falun
T16-94
Mi16-92
Nej, låt tjejen styra dig. Och bli inte för upprörd över att du inte hittar hålet!! Vi är bra på annat, fickparkering t.ex.
lumpan wrote:Finns det någonstans beskrivet att det har hänt nått med dom axlarna pga. "för mycket pulver"?
står väll på t16 forumet att 1ans växel är rätt känslig, om mellan axeln är frisk så tror jag 1an går först, om nån sponsrar mig med ny låda/växel / axel så kan ja prova
Ja har kört endel starter med min och det funkar bra vart ingen skillnad på min mellan axel från när ja köpte den och till nu och då har ja kört starter så ja får 4svarta spår nästan hela 1an.
Min främre diff rasade dock i Flådan så känns som dom ger sig före axeln också.
405t16x4 - T04E IC i fronten
Atlas 17ton påviktad ca 19ton nu med rälshjul.
Honda NSR 125cc utan hjul..
Yamaha Chappy 50cc med 125cc motor trimkam o högkomps kolv o portad topp.
Volvo 142 bur, glasfiber flippfront och 4länk med växellåds tunnel för v8
Volvo 940 b230fb 131hk
205Gti grå - Såld / skrotad
Volvo 740 trimmad förgasare - skrotad
Volvo 240 kawazaki grön - krockad + kabbe och såld
205Gti röd - såld

Atlas 17ton påviktad ca 19ton nu med rälshjul.
Honda NSR 125cc utan hjul..
Yamaha Chappy 50cc med 125cc motor trimkam o högkomps kolv o portad topp.
Volvo 142 bur, glasfiber flippfront och 4länk med växellåds tunnel för v8
Volvo 940 b230fb 131hk
205Gti grå - Såld / skrotad
Volvo 740 trimmad förgasare - skrotad
Volvo 240 kawazaki grön - krockad + kabbe och såld
205Gti röd - såld

lumpan wrote:Finns det någonstans beskrivet att det har hänt nått med dom axlarna pga. "för mycket pulver"?
.
precis.. det har aldrig hängt pga för mkt pulver.
Och det är knappast den svaga länken heller.
.::Independent Variant User::.