Jag skulle vilja ha tips om var man kan få en helbur inbygd i bilen (205) som dels är godkänd av SBF (SSK klass2 tex) och som går att regga hos Bilprovningen?
Tanken är att bilen ska reggas som ombygt fordon så småningom, har redan bytt motor vxl-låda och framvagn.
Om någon har koll på ungefär vad det kostar också vore bra.
Jag bor i Stockholm men kan även tänka mig att åka en bit om det blir billigare.
Finns det redan en tråd som behandlar detta ämne får ni gärna tipsa med länk.
Hitta tillverkare av SBF & SBP godkänd helbur
Hitta tillverkare av SBF & SBP godkänd helbur
PSC #1119
205 Mi16
205 Mi16
Du tänkte alltså inte köpa en bur i byggsats och svetsa ihop den själv, om jag förstått saken rätt. Vill du ha arbetet utfört så kan rekommendera http://finess.se/ trevlig kille som gör bra jobb. Flockar även instrumentbrädor. Vad jag vet så svetsar ju Guss inga burar och finess har tagit över Gunnarssons smide. Så ja finess helt enkelt. Ligger i Eskilstuna så det är ju inte så långt.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
Tror att finess ligger på 10-12k för en monterad bur. Vet inte hur pass komplicerad bur du får då. Men det är bara att ringa och fråga. Daniel är trevlig och lätt att ha och göra med.
Huddinge Kustoms tar 5k för att montera en bur. Men då måste du först köpa en för ca 5k så det blir ungefär samma pengar.
Huddinge Kustoms tar 5k för att montera en bur. Men då måste du först köpa en för ca 5k så det blir ungefär samma pengar.