Går inte på alla fyra. HJÄLP

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
GtiRässer

Går inte på alla fyra. HJÄLP

Post by GtiRässer »

Hej. Jag var ute och körde en runda idag med min Peugeot 205 gti 1.9 då plötsligt bilen förlorade all kraft och gick konstigt, konstaterade att den inte gick på alla cylindrar. Körde in på nästa avfart då bilen plötsligen bara dog. Jag fick lite senare igång bilen efter många försök och körde hem den men den gick inte på alla. Är det någon som har en aning om vad det kan vara eller ett tips på var jag ska börja leta?

Tack på förhand.
J_Römer

Post by J_Römer »

något stift ? någon tändkabel kanske fördelar lock eller rotor? kan vara sånna småfel.. :(
Fimpen

Post by Fimpen »

Samma fel som på min. Först satte den igen fyrans tändstift. Sen 3:an osv. Gjorde rent dom. Testade spridarna. En av spridarna funkade inte. Bytte den. Körde skit hårt med bilen under 1 timme för att rensa ut hela systemet.

Nu så funkade den perfekt igen. Kört ca 30mil efter det. Får se ifall det börjar strula igen.
datapata
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by datapata »

GtiRässer wrote:Hej. Jag var ute och körde en runda idag med min Peugeot 205 gti 1.9 då plötsligt bilen förlorade all kraft och gick konstigt, konstaterade att den inte gick på alla cylindrar. Körde in på nästa avfart då bilen plötsligen bara dog. Jag fick lite senare igång bilen efter många försök och körde hem den men den gick inte på alla. Är det någon som har en aning om vad det kan vara eller ett tips på var jag ska börja leta?

Tack på förhand.

bara att börja felsöka... 1. kolla att du har gnista på alla tändstift, har du inte det så felsök. 2. kommer det soppa ur alla spridare? om inte, felsök. 3. ta kompprov på motorn. jag kan sätta en gammal stövel på att det är några av dina tänddelar som är dåliga.
Fimpen wrote:Samma fel som på min. Först satte den igen fyrans tändstift. Sen 3:an osv. Gjorde rent dom. Testade spridarna. En av spridarna funkade inte. Bytte den. Körde skit hårt med bilen under 1 timme för att rensa ut hela systemet.

Nu så funkade den perfekt igen. Kört ca 30mil efter det. Får se ifall det börjar strula igen.

kul att det verkar funka. :wink:
205 16v -90
106 rallye -97
VW beach buggy -66
Husqvarna sm610 -06
Post Reply