Krängningshämmarstagen

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Maddy

Krängningshämmarstagen

Post by Maddy »

Hej!
Jag har en fråga ang krängningshämmarstagen.
Jag har köpt nya till min bil, men det klonkar fortfarande i framvagnen från vänster sida.
När jag skulle satte dit de nya var det bara att skruva fast alla muttrar tills det tog stopp. Men den översta på den vänstra gick bara att skruva fast en bit sedan började gängstaven att snurra runt med muttern.
Ska den kunna det? Eller är den trasig?

Eller beror klonkningarna på något annat?

Tack på förhand!
Team_Hink_Racing
Guldmedlem
Guldmedlem

Re: Krängningshämmarstagen

Post by Team_Hink_Racing »

Maddy wrote:Hej!
Jag har en fråga ang krängningshämmarstagen.
Jag har köpt nya till min bil, men det klonkar fortfarande i framvagnen från vänster sida.
När jag skulle satte dit de nya var det bara att skruva fast alla muttrar tills det tog stopp. Men den översta på den vänstra gick bara att skruva fast en bit sedan började gängstaven att snurra runt med muttern.
Ska den kunna det? Eller är den trasig?

Eller beror klonkningarna på något annat?

Tack på förhand!

i toppen på skruven är det antingen en insex eller torx som du ska använda för att hålla emot med.
Claes B
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Claes B »

Och om den inte är ordentligt åtdragen så kommer det givetvis att fortsätta klonka.

Men om det ändå inte slutar så är ju bärarmsbussningarna ett vanligt fel på 206.
308 1,6 HDi -10
Image

Claes Börjesson #496

Post by Maddy »

Okej, tack så mycket. Ska kolla över detta, tror det kan vara så att den inte är åtdragen tillräckligt.
Post Reply