Den fjädern som sitter på baksidan av backarna,(den i nerekant på bilden alltså) lyckades inte montera den som den sitter på bilden utan satte den på framsidan istället, det borde inte göra nån skillnad va?
Rent spontant.... så tror jag faktiskt....att... den SKALL sitta på utsidan.... , blir ju überknöligt å montera skiten om den skall sitta som på bilden, man hänger ju gärna dit den när väl backarna är på plats.
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
SNILLET wrote:Rent spontant.... så tror jag faktiskt....att... den SKALL sitta på utsidan.... , blir ju überknöligt å montera skiten om den skall sitta som på bilden, man hänger ju gärna dit den när väl backarna är på plats.
tell me about it, jag har en spräckt nagel, och två jack + en klämskada från tången pga den där jävla fjädern
Jag brukar sätta dit fjädrarna först när backarna är lösa, Och sedan är det bara dra isär dom lite och sätta dom på plats.
Då slipper man trillskas med fjädrarna.
Decimal wrote:Jag brukar sätta dit fjädrarna först när bakarna är lösa, Och sedan är det bara dra isär dom lite och sätta dom på plats. Då slipper man trillskas med fjädrarna.
Jo, det beror ju lite på hur grejerna sitter ihop, ibland när man monterar som det ser ut på bilden sätter man dit fjädern innan, sedan sätter man klackarna på backarna mot stoppet i skölden och "hävarmar" in dem.
Brukar bero på hur självjusteringen ser ut vad som är enklast.
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Decimal wrote:Jag brukar sätta dit fjädrarna först när bakarna är lösa, Och sedan är det bara dra isär dom lite och sätta dom på plats. Då slipper man trillskas med fjädrarna.
Jo, det beror ju lite på hur grejerna sitter ihop, ibland när man monterar som det ser ut på bilden sätter man dit fjädern innan, sedan sätter man klackarna på backarna mot stoppet i skölden och "hävarmar" in dem.
Brukar bero på hur självjusteringen ser ut vad som är enklast.
är självjusteringen på handbromsen eller vanliga bromsen på 306?