Jag körde i måndags kväll i en stor sten i högerkanten med 406an på en grusväg, skulle hem från fotbollsträningen. Klantigt och dumt, jag vet.
Slog i båda högerhjulen så att fälgarna blev rätt rejält skavda. Repade stötfångaren fram och slog i tröskeln.
Jag har helförsäkring på bilen (på pappa) så får väl se vad dom säger, men jag har en fråga till er:
Jag tyckte det kändes som att bakhjulet fick en hårdare smäll än framhjulet. När jag körde hem så drog bilen inte snett, men över ojämnheter slog det lite lätt i bakvagnen och det kändes som att baken typ flyttades i sidled över gupp i kurvor.
Man ser ganska tydligt att det högra bakjulet pekar inåt om man jämför med det vänstra (jämför tex hur mycket man ser av stänkskydden fram):
Jag har satt domkraften under fjädern höger bak och ruckat på hjulet utan att känna glapp.
Vad tror ni, kan det bara vara så att hjulinställningen sabbats? Är risken att hela hjulupphängningen är skev? Kan jag köra med bilen till dess någon kunnig tagit sig en titt?