Tona rutor 206 GTI

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
duddens

Tona rutor 206 GTI

Post by duddens »

Halloj!
Jag har planerat att tona bakrutan + sidorutorna bak, men jag är tvungen att fråga lite först. På bakrutorna är det ju "handtag" så man kan öppna fönstren en aning. Dessa kommer bli väldigt svåra att tona runt. Är det någon som har erfarenhet kring detta? Hur gör man? Är det svårt? Mer värt att lämna in? Var kan man hitta "film" som är bra? Duger biltemas?

Många frågor nu, ursäkta röran. :)

Ha det gott!
danielr112

Post by danielr112 »

Ta bort handtagen innan du tonar. Biltemas funkar men kan vara lite svårare att sätta men jag tycker de funkar. Nackdelen iallafall förr var att biltemas film tappar stinget efter ett par år. Dvs de blir ljusare och ljusare.
------------------------------------------
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
Kristian

Post by Kristian »

danielr112 wrote:Ta bort handtagen innan du tonar. Biltemas funkar men kan vara lite svårare att sätta men jag tycker de funkar. Nackdelen iallafall förr var att biltemas film tappar stinget efter ett par år. Dvs de blir ljusare och ljusare.

Ja, efter en fin sommar så har man lila film på rutorna :lol:
Volkswagen Passat Variant TDI170 DSG 4Motion 2011
SebbanBoy14

Re: Tona rutor 206 GTI

Post by SebbanBoy14 »

duddens wrote:Halloj!
Jag har planerat att tona bakrutan + sidorutorna bak, men jag är tvungen att fråga lite först. På bakrutorna är det ju "handtag" så man kan öppna fönstren en aning. Dessa kommer bli väldigt svåra att tona runt. Är det någon som har erfarenhet kring detta? Hur gör man? Är det svårt? Mer värt att lämna in? Var kan man hitta "film" som är bra? Duger biltemas?

Många frågor nu, ursäkta röran. :)

Ha det gott!

ta loss hela glaset om de nu är oå en 206 med tre dörrar. bara lägga på över hela och skära ut hålen. Skitlätt.!
Äger nu:
Mazda RX-8 - 04

Tidigare bilar
206 RC -04
Audi A4 1.8t -02
Toyota Corolla T-Sport -02
Audi A4 1.8t -96
Mitsubishi EVO 8 -04
Peugeot 206 GTi "Max stylad" -02
Peugeot 605 sri -92
danielr112

Post by danielr112 »

Kommer ihåg min Mi16 jag hade. La biltemas mörkaste på den. När jag sålde bilen såg man rakt igenom utan några som helst problem :D
------------------------------------------
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
duddens

tack

Post by duddens »

Tack för tipsen, antar att det inte blir biltemas då. :P Får väl försöka meka bort handtagen... Antar att det blir bättre än att försöka filma runt dom..

Ha d.

edit:

Hade jag kollat lite noggrannare så hade jag sett att det bara var insexskruvar som håller fast handtagen...
Post Reply