Luktar gödsel ur fläkten
Luktar gödsel ur fläkten
Ibland när jag startar fläkten på min 307:a så kommer det en ladugårdslukt ur fläkten. Det är inte den sura lukten som kan uppstå i vissa bilar pga mögel utan troligtvis har någon tidigare ägare varit bonde. Hur f*n får jag bort lukten, bytte nyss pollenfilter utan resultat. Finns det något annat jag kan göra?
Funkar inte det så lämna den till en rekondare med ozonmaskin, och kör ozonmaskinen samtidigt som ac:n, på återcirkulation en stund.
Lite ovanligt förfarande med det rensar ut gamla lukter som satt sig i plastkanalerna ganska effektivt.
Lite ovanligt förfarande med det rensar ut gamla lukter som satt sig i plastkanalerna ganska effektivt.
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
33an wrote:Flytta till en stad?
han skriver ju att tidigare ägare va bonde så lukten förmodligen kommer därifrån
-1990 405 Mi16 *2.5" från katten, mocca/antracit stolar, tonade baklampor, och lite bucklor här och där ;P
-2010 Warp Longboard *Elmotordriven, 9ah batterier, toppfart: 20km/h ^^
-Läget är hopplöst men inte allvarligt
-2010 Warp Longboard *Elmotordriven, 9ah batterier, toppfart: 20km/h ^^
-Läget är hopplöst men inte allvarligt
El_Zeta wrote:Cajsa wrote:Trådkapar lite här..
Hur får jag bort den sura lukten? Har den i min 307:a och den är betydligt tydligare nu på sommaren om jag säger så..
Har du provat airco kleen som Sundin la upp en bild på?
Ett gammalt bosse bildoktor-knep är att ställa in ättika över natten. Vettifan om det funkar
Vet flera som säger att ättika faktiskt fungerar väldigt bra för att ta bort röklukt, spy-lukt och allt möjligt..
206 GTI
Cajsa wrote:Trådkapar lite här..
Hur får jag bort den sura lukten? Har den i min 307:a och den är betydligt tydligare nu på sommaren om jag säger så..
Kvarstående kondensvatten i AC systemet som ruttnar. Finns sprayprodukter som tar kål på bacillerna. Art. nr. 36-328 på Biltema exv.
205 GTI och ett gäng italienskor.
Let´s travel in restrained elegance.
Let´s travel in restrained elegance.
Ättika är bra till mycket. Man kan även använda tidningspapper (dagstidningar), kolet i trycksvärtan absorberar både ett och annat. Kanske går att trycka in lite aftoblaj någonstans?
Ättika med citronskivor gör ännu bättre resultat.
(Vi tittade på städtanterna på fyran, de hade ganska många bra tips som funkade finfint, utan kemikalier)
Ättika med citronskivor gör ännu bättre resultat.
(Vi tittade på städtanterna på fyran, de hade ganska många bra tips som funkade finfint, utan kemikalier)
Peugeot 205 XR -89 köra till jobbet-bil
Peugeot 205 junior -89 donator-bil till ovanstående
Volvo 940 -92 traktor
VW T4 buss -94 laståsna
Volvo 140 används när det råkar vara is på sjön
VW buss -76 blå med gula och gröna blommor RIP
SAAB V4 1970 - vill ha en sådan igen!
Massa annat elände....
Peugeot 205 junior -89 donator-bil till ovanstående
Volvo 940 -92 traktor
VW T4 buss -94 laståsna
Volvo 140 används när det råkar vara is på sjön