CD spelaren har hängt sig.

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
perilauda

CD spelaren har hängt sig.

Post by perilauda »

CD spelaren på min 407:a har hängt sig. Det går inte att få ut skivan. Vid försök får man bara upp timglaset i displayen. Finns det något annat sätt att manuellt få ut skivan? Funderar på att göra enheten strömlös. Radioenheter på andra bilar är programmerade med radiokod men tydligen inte Peugeot som programmeras med chassienumret. Försvinner programmeringen om enheten blir strömlös?
Pompe
Administratör
Administratör

Post by Pompe »

radiokoder kommer alltid va "programmerade" i radio oavsett med ström eller utan.

programmering när de gäller radiokanaler kan ju förstås försvinna men sånt är ju inte lika jobbigt att ställa in :) gör bilen eller radion strömlös i 10-20sek(borde räcka)
Pontus Österlindh Peugeot Sport Club |

- Peugeot 208 GTi -12 -SÅLD
- Peugeot 206 GTi -00 - SÅLD
- DAEWOO MATIZ S = Skolådan! - SÅLD
- Peugeot 405MI16X (4x4) - SÅLD
- 205 GTi -92 Fransk import - SÅLD
Medlems Nr. 1725
Q Ball Racing

Post by Q Ball Racing »

Pompe wrote:radiokoder kommer alltid va "programmerade" i radio oavsett med ström eller utan.

programmering när de gäller radiokanaler kan ju förstås försvinna men sånt är ju inte lika jobbigt att ställa in :) gör bilen eller radion strömlös i 10-20sek(borde räcka)

fel fel fel fel.......radiokoderna ligger ej kvar om den blir strömlös. då försvinner liksom vitsen med en stöldskydds kod.

dock dom som är chassie programerade ligger kvar i minnet. men det är en programering av chassie nr och ej kod. helt olika system.
A good friend will come and bail you out from jail... but, a true rider will be sitting next to you saying, damn.... that was fun.
Hans84

Post by Hans84 »

Jag har tagit av batteriet på min 407a -05 med RD4 radion och haft den av i över 30minuter utan att den tappat någonting förutom tid/datum.
Peugeot 407sw 2.2 -05 --- Nuvarande bilen
Peugeot 406SV 2.0 -96 --- Tredje bilen
Peugeot 405 mi16 -90 --- Andra bilen
Peugeot 605 2.0 -90 --- Första bilen
Post Reply