Byta huvudenhet i 207

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
Alex
Guldmedlem
Guldmedlem

Byta huvudenhet i 207

Post by Alex »

Gardan wrote:hej
bara såg du bytt på ny bil. har en 09 jag med en 207.

vilka funktioner är det som försvinner på display? klockan lär ju flyga och ute temp? o datum,

men färddatorn borde väl funka som vanligt även om ja låter en ny stereo använda rattfjärren för smidighetensskull

eller borde man koppla i en extra stereo i facket i mellan den o ac men lär ju se lite skumt ut me 2 stereo...

mvh henke

Jag har inte bytat stereo i min 09 men i alla tidigare bilar jag haft. I bilar med can-bus är det systemet integrerat i "stereon". Du lär få massor av felkoder och tappa hur många funktioner som helst om du tar bort det. Jag tänker dock sätta en ny huvudenhet i facket under precis som du säger. Det får se lite konstigt ut. Rattfjärren går heller inte att integrera på så här nya bilar. Inte än iaf.

Svarar på forumet istället för över pm
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator!
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
Gardan

Post by Gardan »

tack för svaret:)

Kan man koppla ur rattfjärr kablaget ur orig stereon utan att förlora andra funktioner? eller sitter allt i samma.
om man skulle koppla in rättfjärr på nya stereo men samtidigt ha kvar orig på sin plats för att kunna använda alla funktioner i display och inte få ev felkoder mm vid borttagning av orig stereo
Alex
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Alex »

Gardan wrote:tack för svaret:)

Kan man koppla ur rattfjärr kablaget ur orig stereon utan att förlora andra funktioner? eller sitter allt i samma.
om man skulle koppla in rättfjärr på nya stereo men samtidigt ha kvar orig på sin plats för att kunna använda alla funktioner i display och inte få ev felkoder mm vid borttagning av orig stereo

Nej. Fjärren pratar inte samma "språk" som din nya HU.
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator!
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
Post Reply