Hejsan!
1.
Har en 307 SW (05a) som strax har gått 12 000 mil. Det är dags för service och kamremsbyte alltså. Frågade på en Pegg-verkstad vad det kunde kosta allt som allt och när han räknat på siffrorna gick det på över 11 000!
Kan det verkligen vara ett rimligt pris för service och kambyte?
2.
Sedan undrar jag samtidigt om var man kan hitta antenndelen som man kan skruva av och på som sitter bak på taket? Länka gärna. Hittar en rad olika antenntyper men har ingen aning om vilken som skulle passa i just hålet på min bil :S
Så himla klantigt... Den försvann efter ett besök på en verkstad som skulle titta på bilen. De skruvade av den och sen glömde de sätta på den igen och den blev kvar liggandes på taket och försvann såklart. De skulle ersätta mig för antennen men jag skulle fixa den och ge de kvittot. Vart segare än jag tänkte att leta antenn på nätet iaf =P
Tack alla peggare!
Doter
Service 12 000 mil / kamremsbyte / takantenn
Re: Service 12 000 mil / kamremsbyte / takantenn
doter wrote:Hejsan!
1.
Har en 307 SW (05a) som strax har gått 12 000 mil. Det är dags för service och kamremsbyte alltså. Frågade på en Pegg-verkstad vad det kunde kosta allt som allt och när han räknat på siffrorna gick det på över 11 000!
Kan det verkligen vara ett rimligt pris för service och kambyte?
Ruggit mycket pengar, men det är inte orimligt. Har hört av många som gjort den stora servicen som fått ta fram stora plånboken
- PlutoOrjan
Hmm...Hick...12000:-
Antar att du har 2.0:an?
Annars är det sjukt dyrt.
På min SW så kostade enbart kamremsbyte inkl arbete + matriel ca 3000:-, men då har jag 1.6:an.
Annars är det sjukt dyrt.
På min SW så kostade enbart kamremsbyte inkl arbete + matriel ca 3000:-, men då har jag 1.6:an.
** Peugeot 307 SW 2005
Uppdaterad med 7" pekskärm
med GPS & backkamera.
Xenonkonverterat hel/halvljus.
Egenmonterad, avtagbar Kovil-Krok.
** Peugeot 307 XS 2006 Faceliftad
Uppdaterad med 7" pekskärm med GPS &
backkamera. Baslåda under förarstolen &
nya högtalare runt om.
Xenonkonverterat halv/helljus.
Eftermonterad Backspegel med
autoavbländning.
med GPS & backkamera.
nya högtalare runt om.
autoavbländning.
Det gäller att ringa runt eftersom det skiljer jättemycket i pris, även märkesverkstäderna emellan. När jag skulle byta kammrem samt göra 6000-mila service fick jag priser på mellan 6000 kr (Peugeot Sätra) och 10500 kr (Peugeot Kista). Bilen är en 206:a med 1.6 liters motor som finns i vissa 307:or.
Dessutom är det extra dyrt i Stockholm, har du möjlighet att serva bilen någon annanstans så sparar du tusenlappar (du behöver inte åka långt, finns billiga Peugeot-verkstäder i Uppland och Sörmland, farsan min servar i Västerås).
Och vill du spara ännu mer så besöker du en vanlig verkstad, har garantierna gått ut så är det onödigt att betala en massa för besök hos märkesverkstan...
Dessutom är det extra dyrt i Stockholm, har du möjlighet att serva bilen någon annanstans så sparar du tusenlappar (du behöver inte åka långt, finns billiga Peugeot-verkstäder i Uppland och Sörmland, farsan min servar i Västerås).
Och vill du spara ännu mer så besöker du en vanlig verkstad, har garantierna gått ut så är det onödigt att betala en massa för besök hos märkesverkstan...
2004 Peugeot 206 Griffe 1.6 16v
- PlutoOrjan
Jo,...
Priserna skiljer sig som bekant en hel del...
Jag rekomenderar Stenbergs Bil i Bettna / Södermanland.
Ligger ett par mil utanför Nyköping mot Katrineholmshållet och dom har många års erfarenhet av Peugeot.
Du når dom på 0155-92275.
Bra priser och bra service, även om dom ibland kan låta lite "korta" i telefon.
Jag rekomenderar Stenbergs Bil i Bettna / Södermanland.
Ligger ett par mil utanför Nyköping mot Katrineholmshållet och dom har många års erfarenhet av Peugeot.
Du når dom på 0155-92275.
Bra priser och bra service, även om dom ibland kan låta lite "korta" i telefon.
** Peugeot 307 SW 2005
med GPS & backkamera.
nya högtalare runt om.
autoavbländning.