Var har ni dragit in strömen?

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
sneakie

Var har ni dragit in strömen?

Post by sneakie »

Hallå, precis köpt en 206 gti 03:a och vill installera slutsteg/baslåda som står o skräpar här hemma, så tänkte höra vart ni dragit in strömmen ifrån? Kollat lite i motorrummet men har inte hittat nåt bra hål att dra igenom strömmen. Tips uppskattas :)
Sen stereon också, det är ju orginalstereon som sitter i. Finns det lågnivå in/ut på den? Och blir de dumt med displayen i bilen om jag sätter dit en annan stereo?
markus206

Post by markus206 »

Gjorde precis samma på min 206'a, letade som f*n och hittade till sist detta stället

Image

Borde vara samma som du har. Sen har jag bara släppt på listerna vid instegen och där finns gott om plats att dra kabel. Dra gärna lågnivå på ena sidan och ström på andra så slipper du få störningar när du spelar.

Byt stereo! jag köpte en pioneer 2200ub på ljudia för dryga tusenlappen och den är grymt bra, dessutom har den usb-port som du kan koppla usbminne/telefon till. Nackdel med den är att den bara har en lågnivå men det klara man sig oftast på.

Köpte även nytt zachry framsystem och 6x9'er till hatthyllan. Med en zachry t10 och ett zachry k1200-steg spela de lite drygt 127db, och de får man väl vara nöjd med för dom pengarna :)

Säg till om du undrar något!

/Macko :lol:
markus206

Post by markus206 »

Fick även modda batteripolen lite också, men det är bara att klippa kablarna och sätta på nya kabelskor. Köp en pol som kan ta flera kabelskor, åtmindstone tre st!
sneakie

Post by sneakie »

tack så mycket!!! :D
Lite sent svar men har inte haft ork att kolla nå mer...och misstänker att stereon jag tänkte byta den emot verkar ha gett upp (bilen jag hade den i stod krockad utanför en verkstad med trasig vindruta utan att den var täck så de regnade in) :/ men är inte helt 100 än...tar de sen när jag får mer tid :)
Post Reply