Min farbror har problem med elektroniken i sin 307:a.
Jag har själv också en 307 och när jag använder min fjärrnyckel i närheten av hans bil så går hans bakrutetorkare igång(wtf!?). Egentligen inget problem men tyder på att någonting inte står rätt till..
Det vi behöver hjälp med är: både abs och airbaglampan lyser,vad kan felet vara? Var ska man börja felsöka?
Elfel 307... :-(
Det är förmodligen BSI-boxen(en hub-enhet för alla funktioner) som ballat ur och skickar signaler som då blir fel.
Sök på google, 307 BSI typ, så kan du hitta lite. Det har varit problem med enheterna till 307an, av någon anledning. Kan vara så att Airbag och ABS-problem är relaterade.
Sök på google, 307 BSI typ, så kan du hitta lite. Det har varit problem med enheterna till 307an, av någon anledning. Kan vara så att Airbag och ABS-problem är relaterade.
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
FR Autosport Sweden FTW
FR Autosport Sweden FTW
Fnatte wrote:Det är förmodligen BSI-boxen(en hub-enhet för alla funktioner) som ballat ur och skickar signaler som då blir fel.
Googlat lite men blir inte klokare..
Kan man köpa en begagnad? Hur mycket kostar en ny? Måste den programmeras eller är det plug&play?
Den måste programmeras, för att få över mätarställningen och vilken utrustning bilen har(elhissar, färddator osv). Dock vet jag inte om dom går att programmera mer än en gång, för att man inte ska ändra mätarställning, så att det därför inte skulle gå att fiffla med siffrorna.
Hittade den här vid lite snabb sökning, man kan prova att reboota BSI'n.
http://www.bba-reman.com/content.aspx?c ... ol_failure
Hittade den här vid lite snabb sökning, man kan prova att reboota BSI'n.
http://www.bba-reman.com/content.aspx?c ... ol_failure
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
FR Autosport Sweden FTW
FR Autosport Sweden FTW
Men blinkers är ju indicators, och då borde dom specat håll, jag tror dom menar parkeringsljusen, att du vrider till mittenläget på spaken.
På min bil funkar det inte att blinka utan tändning igång, så det är nog parkeringsljus.
Den här beskrivningen dyker upp på fler ställen på internet, så nog är det värt ett försök.
På min bil funkar det inte att blinka utan tändning igång, så det är nog parkeringsljus.
Den här beskrivningen dyker upp på fler ställen på internet, så nog är det värt ett försök.
FR Autosport Sweden FTW
FR Autosport Sweden FTW