Har en 307:a halvkombi från 2003 som bagageluckan krånglar på. När jag stänger den så öppnas den direkt igen nån tiondel efter att den gått igen. Det klickar till som om jag tryckt på handtaget för att öppna. Jag brukar få stå och försöka stänga den 10-15ggr innan den verkligen går igen. Nån som vet vad problemet kan vara ?
angus96 wrote:Har en 307:a halvkombi från 2003 som bagageluckan krånglar på. När jag stänger den så öppnas den direkt igen nån tiondel efter att den gått igen. Det klickar till som om jag tryckt på handtaget för att öppna. Jag brukar få stå och försöka stänga den 10-15ggr innan den verkligen går igen. Nån som vet vad problemet kan vara ?
Kolla så du inte har snö som pressar på öppningsknappen (behövs väldigt lite för att det ska krångla)
99% att mikrobrytaren e kass.
Demontera innerpanelen på bakluckan, ta loss kontakten, kolla om de e ärj där.
Är det inte ärj så klarar du dig att bara byta mikrobrytaren och inte kontaktstycket.
Svinto wrote:99% att mikrobrytaren e kass. Demontera innerpanelen på bakluckan, ta loss kontakten, kolla om de e ärj där. Är det inte ärj så klarar du dig att bara byta mikrobrytaren och inte kontaktstycket.
Hur sitter mikrobrytaren, kan man byta den eller byte man hela handtaget?
du kan byta endast brytaren, du tar bort innerpanelen på bagaget, lossar dom 2st muttrarna som håller handtaget. bort med det ifrån bilen, pillar bort den lackade kåpan, sen byter du brytaren. Montera i omvänd ordning.