hejs är i delemma.
ska jag laga bilen eller sälja den i delar?
bilen i fråga är en 406 kombi v6 automat helt rostfri 13000mil års00.
vägellådan är bytt efter 6000mil till helt ny. motor e fullservad å bytt kamrem vid 12k.
smällen: på körd i högerbak dvs bakskärm hjuluppängning passsarerar dörr halva tröskel å utlöst krockkudde passagerar stol har hänt.
kan ana att bakluckan satt lite förskutet åt högersidan några mm å kofångare bak va skrot. är det nån ide att laga har väl det mesta utom dragrikt för att få ihop det hela?
eller va skulle man få ut om jag säljer den i delar?
bilen är köpt av svärfar ny så den är gubbkörd.
förresten ingen som kan ha delar el kaross som passar å passar det med en
vanlig kaross dvs mauell å flytta över pedalställ å en v6?
krockad 406 kombi v6 rostfri.sälja el laga?
försäkring?
en väldig massa jobb med karossbyte. även konvertering ner i annan kaross med 6:an är inte gjort på en kafferast. frågan är om det är lönsamt. du kan ju också hålla utkik och hoppas hitta en likadan bil med rasad motor eller låda?
en väldig massa jobb med karossbyte. även konvertering ner i annan kaross med 6:an är inte gjort på en kafferast. frågan är om det är lönsamt. du kan ju också hålla utkik och hoppas hitta en likadan bil med rasad motor eller låda?
205 16v -90
106 rallye -97
VW beach buggy -66
Husqvarna sm610 -06
106 rallye -97
VW beach buggy -66
Husqvarna sm610 -06
datapata wrote:försäkring?
Ja man undrar det försäkring? Får du dåligt bet eller?
Eller var du oförsäkrad?
-
snusmummriken
halvförsäkring skilde 3k per år.
jag e inte snål utan har ett osäkert inkomst läge jobbar med sesongs jobb å västkusten på vintern ...
å mitt fel var svart is på den vägbanan jag körde över...
men arbeta med bilar har gjort sen jag va 14 år så har en 35 årig efrarenhet av att skruva med bilar , inte värdsbäst men jag hankar mej fram. så motorbyte ser jag nästan som en utmaning är mer fundersam vad som skiljer en manuell vs automat dvs pedaler motorfästen mm.
ingen som konverterat?
jag e inte snål utan har ett osäkert inkomst läge jobbar med sesongs jobb å västkusten på vintern ...
å mitt fel var svart is på den vägbanan jag körde över...
men arbeta med bilar har gjort sen jag va 14 år så har en 35 årig efrarenhet av att skruva med bilar , inte värdsbäst men jag hankar mej fram. så motorbyte ser jag nästan som en utmaning är mer fundersam vad som skiljer en manuell vs automat dvs pedaler motorfästen mm.
ingen som konverterat?
Håller med datapata här, det lär vara förskräckligt mycket jobb. Bättre som sagt att leta upp en snygg bil med sjuk motor.
Byta automat mot manuell, eller tvärtom, är säkert ganska bökigt också. De har säkert olika kabelhärvor då aut-lådan är adaptiv, mm
Sen är det ju pedalställ, spak med länkage, konsoll och sånt.
Finns säkert också skillnader på rör, kylare och fästen.
Inget är ju förstås omöjligt, men... bilen är tyvärr inte värd så mycket arbete. Marknadsvärdet är för lågt.
Byta automat mot manuell, eller tvärtom, är säkert ganska bökigt också. De har säkert olika kabelhärvor då aut-lådan är adaptiv, mm
Sen är det ju pedalställ, spak med länkage, konsoll och sånt.
Finns säkert också skillnader på rör, kylare och fästen.
Inget är ju förstås omöjligt, men... bilen är tyvärr inte värd så mycket arbete. Marknadsvärdet är för lågt.
CTI -87
MI16 -92
MI16 -92 (såld!)
Mini 1000 -75
Mini 850 - 65
XJR - 98
Kawa triple -71
Suzze T250 -70
MI16 -92
MI16 -92 (såld!)
Mini 1000 -75
Mini 850 - 65