hej
får inte ordning på mitt fel med bilen, att den inte startar på först försöket när motorn är kall och ståt en längre tid, startar och går bra på andra försöket
soppapumpen är bytt, programvaran uppdaterad, finns inga felkoder, den startar bra om den står inne i värmgarage med ca20grader,
står den ute när de är -20 med motorvärmaren i startar den inte på första,
i mitt varmgarage med ca 10grader funkar de inte men med motorvärmaren i startar den bra
börjar fundera på om motortempgivaren pajat, att den ger fel värde vid kallstart
mätte vid ca+10grader fick ca 11000ohm, ska vara 6100 ohm vid 20grader om man läser i hayens boken
ca 610 vid 80grader
är de nån som har ett schema hur ohmen ska vara vid olika temperaturer
behöver verkligen hjälp, börjar bli less på att den inte startar direkt.....
tempgivare trasig? 307 2.0 startproblem hjälp
tempgivare trasig? 307 2.0 startproblem hjälp
Peugeot 307 kombi -04 2.0
Re: tempgivare trasig? 307 2.0 startproblem hjälp
David_b wrote:hej
får inte ordning på mitt fel med bilen, att den inte startar på först försöket när motorn är kall och ståt en längre tid, startar och går bra på andra försöket
soppapumpen är bytt, programvaran uppdaterad, finns inga felkoder, den startar bra om den står inne i värmgarage med ca20grader,
står den ute när de är -20 med motorvärmaren i startar den inte på första,
i mitt varmgarage med ca 10grader funkar de inte men med motorvärmaren i startar den bra
börjar fundera på om motortempgivaren pajat, att den ger fel värde vid kallstart
mätte vid ca+10grader fick ca 11000ohm, ska vara 6100 ohm vid 20grader om man läser i hayens boken
ca 610 vid 80grader
är de nån som har ett schema hur ohmen ska vara vid olika temperaturer
behöver verkligen hjälp, börjar bli less på att den inte startar direkt.....
Hej David,
Precis samma fel som du har/hade har jag haft med innan de böt min tempgivare och updaterade programvaran. Bråkade oxå med det roliga larmet depolution system faulty. Men som det ser ut idag är inte min bil klar utan process pågår nu, checka : http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... hp?t=79098
mvh
Peg08