tempgivare trasig? 307 2.0 startproblem hjälp

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
David_b

tempgivare trasig? 307 2.0 startproblem hjälp

Post by David_b »

hej

får inte ordning på mitt fel med bilen, att den inte startar på först försöket när motorn är kall och ståt en längre tid, startar och går bra på andra försöket

soppapumpen är bytt, programvaran uppdaterad, finns inga felkoder, den startar bra om den står inne i värmgarage med ca20grader,
står den ute när de är -20 med motorvärmaren i startar den inte på första,
i mitt varmgarage med ca 10grader funkar de inte men med motorvärmaren i startar den bra

börjar fundera på om motortempgivaren pajat, att den ger fel värde vid kallstart

mätte vid ca+10grader fick ca 11000ohm, ska vara 6100 ohm vid 20grader om man läser i hayens boken

ca 610 vid 80grader

är de nån som har ett schema hur ohmen ska vara vid olika temperaturer

behöver verkligen hjälp, börjar bli less på att den inte startar direkt.....
Peugeot 307 kombi -04 2.0
David_b

Post by David_b »

Bara meddela att tempgivaren är byt och bilen startar bra nu, märkte även att tempmätaren är stadigare, den rör sig inte flera mm som den gamla gjorde

Än så länge funkar den bra :D
David_b

Post by David_b »

hejsan

får f*n inte till de med starten när de är kallt, snart spränger jag bilen
nån som har nå tips på vad de kan vara?
fick tips att byta till annan olja men de hjälpte inte heller....
Peg08

Re: tempgivare trasig? 307 2.0 startproblem hjälp

Post by Peg08 »

David_b wrote:hej

får inte ordning på mitt fel med bilen, att den inte startar på först försöket när motorn är kall och ståt en längre tid, startar och går bra på andra försöket

soppapumpen är bytt, programvaran uppdaterad, finns inga felkoder, den startar bra om den står inne i värmgarage med ca20grader,
står den ute när de är -20 med motorvärmaren i startar den inte på första,
i mitt varmgarage med ca 10grader funkar de inte men med motorvärmaren i startar den bra

börjar fundera på om motortempgivaren pajat, att den ger fel värde vid kallstart

mätte vid ca+10grader fick ca 11000ohm, ska vara 6100 ohm vid 20grader om man läser i hayens boken

ca 610 vid 80grader

är de nån som har ett schema hur ohmen ska vara vid olika temperaturer

behöver verkligen hjälp, börjar bli less på att den inte startar direkt.....

Hej David,

Precis samma fel som du har/hade har jag haft med innan de böt min tempgivare och updaterade programvaran. Bråkade oxå med det roliga larmet depolution system faulty. Men som det ser ut idag är inte min bil klar utan process pågår nu, checka : http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... hp?t=79098

mvh

Peg08
Post Reply