Nytt batteri peuqeot 406
Nytt batteri peuqeot 406
Om man ska byta batteri ien Peuqeot 406 år 2003 är det bara att koppla ur batteriet och sätta in ett nytt? Jag har bara ägt gamla bilar förut och har hört att på nya bilar så kan det bli problem om man kopplar ur batteriet för att sätta in ett nytt. det var en polare idag som monterade nya tändstift i min Peuqeot 406 och han testade mitt batteri med en mätare och batteriet låg nära gränsen för "week" Han sa byt genast till ett nytt batteri.
- Mean Machine
Nära veckogränsen, eh? Det är ju trots allt bara torsdag.
Nej, men det är ju bara att plocka loss polerna och batteriet och sätta dit ett annat. Ska inte vara några konstigheter.
Nej, men det är ju bara att plocka loss polerna och batteriet och sätta dit ett annat. Ska inte vara några konstigheter.
Skiter i vilken telefon du skriver ifrån.
205 GTI 1.9 -88 (Åtta nyanser av rött)
309 GTI16 -93 (Åtta hål i lacken)
306 Rallye -99 (Inga fel påträffade... Än.)
205 GTI 1.9 -88 (Åtta nyanser av rött)
309 GTI16 -93 (Åtta hål i lacken)
306 Rallye -99 (Inga fel påträffade... Än.)
-
Martin.sthlm
- Klubbmedlem

-
Martin.sthlm
- Klubbmedlem

kagge wrote:Martin.sthlm wrote:kan ju ibland vara bra att ha koll på koden till stereon då den brukar nollas när man inte har någon kräm till bilen.
Det hände så med en av mina bilar. Hittade inte koden till stereon så jag fick köpa en ny pioneer.
har man några startkablar eller dylikt är det lätt löst då man kan se till så att inte bilen blir strömlös
Om det är originalstereon i en 406 eller annan Peugeot nyare än ivf.-00 så är väl stereon parad med bsi-boxen och man behöver alltså inte slå in nån kod. Bara att byta batteri således. Det som händer är att motorstyrningen tappar minnet och återställer alla parametrar till noll, tar ett litet tag att lära om den och under tiden kan bilen gå lite knepigt med ojämn tomgång osv.
Martin.sthlm wrote:kagge wrote:Martin.sthlm wrote:kan ju ibland vara bra att ha koll på koden till stereon då den brukar nollas när man inte har någon kräm till bilen.
Det hände så med en av mina bilar. Hittade inte koden till stereon så jag fick köpa en ny pioneer.
har man några startkablar eller dylikt är det lätt löst då man kan se till så att inte bilen blir strömlös
205 GTI 1.9L -89