provade i sökdelen. men det funka ju dåligt.
Iaf. är strandad i Lödöse efter att fjädern vänster fram gått av. När den va parkerad gudskelov.
Åker in till Göteborg imorrn..läs måndag..å köper en ny på Biltema.
skulle gärna vilja ha en mek punkt för punkt hur ja gör. hur mycket som ska lossas å så.
Köper iaf fjäderkomprimator med mig så det har ja koll på.
Är det Gas dämpare eller olje dämpare på min? Peugeot 406 sport 2.2 -03
tacksam för snabba svar
byte fjäder 406 sport
kan faktiskt vara värt att köpa två par fjäderspännare om du köper "originalfjädrar" då dessa är osedvanligt långa... och fjäderspännarna är rätt billiga på biltema. kolla också så du har rätt torx till de tre skruvarna i fjäderbenstornen. mutterknackare är nästan måste till muttern som håller fjäderbenslagret i stången från dämparen... fjäderbenslagretsom för övrigt bör bytas också... att hålla mot med insex och dra med ringnyckel när man lossar fjäderbenslagret funkar ibland... ibland inte. mutterknackare är rätt trevligt på krängningshämmarstagen också som måste lossas från fjäderbenen. för övrigt har två av mina tre 406or fått fjäderbrott fram på parkeringen och den tredje var fjädern av på när jag köpte... sjuka på dessa verkar det...
var medlem för längesen.
det var bättre förr.
"Där står Jan Stenbeck med sin nya röda oxpiska..."
det var bättre förr.
"Där står Jan Stenbeck med sin nya röda oxpiska..."
bra bra bra.. nu klarnar det en del här. får se hur ja gör med fjäderbenslagringen. den va bytt för 2 år sen. så dne "kanske" är ok.. deta är mest så ja kan ta mig hem . så får ja i värsta fall lämna in den på verkstad hemma.
Men det blir en sväng till Backaplan idag iaf. å prova fixa detta.
tack tack
Men det blir en sväng till Backaplan idag iaf. å prova fixa detta.
tack tack