Går och funderar på att plocka bort min bakrutetorkare då jag insett att man knappt använder den. Men nu nöjer jag mig inte med att bara ta bort den utan jag vill utnyttja sprutan till en kul idé jag har.
Jag stör mig nämligen på alla Audi som tvunget ska ligga och trycka en i röven så fort man inte bryter hastigheten med +50 km/h. Min tanke är att spruta ner alla som inte fattar att man ska hålla avståndet
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
HellMek wrote:Använd pump till strålkastarspolning
Ok.
Hur ska man göra med munstycket för att få en bra stråle? Den sitter ju på själva torkaren. Jag vill ha en stråle som pekar rakt bak eller något uppåt.
Ok.
Hur ska man göra med munstycket för att få en bra stråle? Den sitter ju på själva torkaren. Jag vill ha en stråle som pekar rakt bak eller något uppåt.
Dra om slangen och montera ett vanligt munstycke på lämpligt ställe
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Ok.
Ok.
Hoppas det är så enkelt som det låter
Tack för svar
Det är väl "bara" leta upp ett munstycke som både passar i torkar hålet samt rikta om den som hellmek säger kul ide!
Skiter i vilken telefon du skriver ifrån. 205 GTI 1.9 -88 (Åtta nyanser av rött)
309 GTI16 -93 (Åtta hål i lacken)
306 Rallye -99 (Inga fel påträffade... Än.)
Mean Machine wrote:Häll gärna färg i spolartanken också.
Ja vattenbaserat kanske Tänkte på samma.. läskigt om det blir en olycka då lär man dra iväg 150+ därifrån
Nä men vatten kan du iallafall ha Ha gärna en kamera som är riktat mot föraren så du ser förarens min !
Haha!
Det hade varit kul med en bakrutedekal som säger: "Håll avståndet, det är bara..."
Sen skulle man haft en LED-skylt där man kunde fylla i: "Vatten", "spolarvätska", "kiss" etc.
Ja vattenbaserat kanske Tänkte på samma.. läskigt om det blir en olycka då lär man dra iväg 150+ därifrån
Nä men vatten kan du iallafall ha Ha gärna en kamera som är riktat mot föraren så du ser förarens min !
Haha!
Det hade varit kul med en bakrutedekal som säger: "Håll avståndet, det är bara..." Sen skulle man haft en LED-skylt där man kunde fylla i: "Vatten", "spolarvätska", "kiss" etc.
hahaha... en skylt som rullar bland dom tre och föraren hoppas på spolarvätska den snåle jäveln men du vill självklart ha kiss sen får man se va det hamnar på... Lite som roulette.
Haha!
Det hade varit kul med en bakrutedekal som säger: "Håll avståndet, det är bara..." Sen skulle man haft en LED-skylt där man kunde fylla i: "Vatten", "spolarvätska", "kiss" etc.
hahaha... en skylt som rullar bland dom tre och föraren hoppas på spolarvätska den snåle jäveln men du vill självklart ha kiss sen får man se va det hamnar på... Lite som roulette.
92an wrote:Då vill jag passa på att fråga hur fungerar ett sånt där spolarsystem för rutan? Mitt fungerar inte varken fram eller bak på min peugeot 205 gti.
Annars, kul idé!
Det beror nog på att pumparna har kärvat ihop. Annars så sprutar det ju på rutan om du drar torkarspaken mot dig. På bakrutan sprutar det om du vrider spaken till det återfjädrande läget.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
92an wrote:Då vill jag passa på att fråga hur fungerar ett sånt där spolarsystem för rutan? Mitt fungerar inte varken fram eller bak på min peugeot 205 gti.
Annars, kul idé!
Det beror nog på att pumparna har kärvat ihop. Annars så sprutar det ju på rutan om du drar torkarspaken mot dig. På bakrutan sprutar det om du vrider spaken till det återfjädrande läget.