Hej,ska byta skivor och bromsbelägg bak på bilen,kan jag lita på chassi nummret,finns 2 olika sorter,lucas och bosch.
försökte lägga in ett foto,men vet inte i vilket format det ska göras.
hej från Micke
peugeot 307
årsmod. 07:a
bromsok
-
Peugeotrulle
bromsok
kör:307,1.6:a hdi,års model 07:a
körde innan volvo 245:a från 89:e
Micke
Micke
Re: bromsok
Mej Micke.
Jag bytte nyligen skivor och klotsar bak på min 307:a -02. Jag åkte till Mekonomen och köpte delar och jag tror att försäljaren tog fram Lucas-prylar till mig. Jag vet dock att det är en annorlunda konstruktion på din 07:a än vad det är på min 02:a.
Något annat som kan vara bra att veta om är att kolvarna i oken måste skruvas samtidigt som de trycks in. Samtidigt måste man lossa på luftningsnippeln och släppa ut bromsvätska för att det överhuvudtaget ska gå att trycka in kolven.
Lycka till
/Paggis307.
Jag bytte nyligen skivor och klotsar bak på min 307:a -02. Jag åkte till Mekonomen och köpte delar och jag tror att försäljaren tog fram Lucas-prylar till mig. Jag vet dock att det är en annorlunda konstruktion på din 07:a än vad det är på min 02:a.
Något annat som kan vara bra att veta om är att kolvarna i oken måste skruvas samtidigt som de trycks in. Samtidigt måste man lossa på luftningsnippeln och släppa ut bromsvätska för att det överhuvudtaget ska gå att trycka in kolven.
Lycka till
/Paggis307.
Har aldrig öppnat någon nippel för att skruva tillbaka kolvarna, på med en tving och skruva bara..Paggis307 wrote:Mej Micke.
Lycka till
/Paggis307.
Peugeot 307 -06
Peugeot 307 hdi fap -02 Till salu!
Peugeot 106 rallye -97 Brann upp
Peugeot 405 mi16 -89 såld!
Inte du kanske headlight men när jag gjorde jobbet på min 307:a var det stört omöjligt utan att samtidigt släppa ut bromsolja genom nippeln. Att man måste öppna nippeln beskrivs dessutom i Haynes gör-det-själv bok för Peugeot 307.
Paggis307
Paggis307
Paggis307 wrote:Inte du kanske headlight men när jag gjorde jobbet på min 307:a var det stört omöjligt utan att samtidigt släppa ut bromsolja genom nippeln. Att man måste öppna nippeln beskrivs dessutom i Haynes gör-det-själv bok för Peugeot 307.
Paggis307
Såpass.. kanske är lättare.. jag får la prova nån gång.
Peugeot 307 -06
-
Peugeotrulle
Hej,tack för tipset Paggis,har bytt på en senic innan,ungefär samma ok,men att lossa luft nipplen gör det nog lättare.
ska kolla hos mekonomen.
Micke
ska kolla hos mekonomen.
Micke
kör:307,1.6:a hdi,års model 07:a
Micke
Micke