Tja.. ville höra lite med "RIKTIGA" pegga meckare :) jag har haft min bil på verkstad... hade ojämnbromsverkan bak och handbroms ur funktion på senaste besiktningen.. nu när jag hade den inne så sa dom att de inte bara va handbromsen o de andra.. ojämnabromsvärkan bak va pga som dom sa "höger ok bak" och "bromstrycksutjämnaren" oket tycker jag att de låter lite väl.. plus att för oket skulle dom ha 2400 för bara ETT nytt ok.. hmm låter de som att de är vättigt ? om de är någon som har några synpunkter lr liknade.. skriv gärna :)
MVH Radeon
Ojämnbromsvärkan bak!
Ojämnbromsvärkan bak!
Körde förut 306 RC Edition.
tips: Kolla mekartips angående handrbromsjustering!
är till mi16, vet dock inte hur lika bromsar det är!
är till mi16, vet dock inte hur lika bromsar det är!
------>>Bilder på min föredetta bil!<<------
ahh de gjorde jag.. bytt skivor och klossar runt om på bilen.. fast handbromsen är fixad nu.. vet dock inte hur bromsverkan är :D de är intressantaste.. peugeot i norrköping säger att den aldrig går igenom ombesiktningen.. för att ventilen som fördelar krafften är trasig samt ett ok.. värdena ja hade på besiktningen var följande: vf 2.1, hf 2.0, vb 1.2, hv 0.7
Körde förut 306 RC Edition.
är inte det minsta möjliga marginal du ryker dit på då? får man inte ha 40% diff?
jag var med om att volvo påstod att ett ok var sönder, det behövde bara smörjas upp lite...
men ska det bytas kan du väl skaffa ett på skroten, eller köpa ett utbytes? _bör_ inte kosta 2400. jag kollade upp ett par ok som satt på en bil som gått 2000 mil, 1400:-/paret inkl frakt.
de där ventilerna är väl inte billiga heller?
jag var med om att volvo påstod att ett ok var sönder, det behövde bara smörjas upp lite...
men ska det bytas kan du väl skaffa ett på skroten, eller köpa ett utbytes? _bör_ inte kosta 2400. jag kollade upp ett par ok som satt på en bil som gått 2000 mil, 1400:-/paret inkl frakt.
de där ventilerna är väl inte billiga heller?
- Johan Jatko
hmmm..
kolla denna http://www.peugeot-sport-club.com/mekartips/chassi_bromsok.html
vad jag vet ska man använda kopparfett på alla rörliga metalldelar. obs inte på gummit. på gummit ska man använda typ 5-56
kolla denna http://www.peugeot-sport-club.com/mekartips/chassi_bromsok.html
vad jag vet ska man använda kopparfett på alla rörliga metalldelar. obs inte på gummit. på gummit ska man använda typ 5-56