Har ju nu inte gjort det jobbet på en tidig 605, men jag har för mig att själva instrumentet är väldigt likt iaf.
Jag gör en liten beskrivning om hur det går till på en -95 och nyare här, kanske du kan ha hjälp av det.
Instrumentkåpan sitter med fem skruv och ett clips, två skruvar rakt upp ovanför rattkåpan, en till vänster om rattkåpan under kåpan till ljusjusteringen, en till höger under motsv. kåpa, en skruv synlig jämte klockan.
Sen sitter det ett clips som ska tryckas in med skruvmejsel i det övre ventilationsutblåset. Sen sitter själva instrumentet med tre(eller är det fyra?) skruvar som är synliga, två i nederkant och en eller två i ovankant.
Har du elektronisk hastighetmätare är det sen bara att lirka ut instrumentet och koppla bort kontaktstyckena.
Mittkonsolen sitter med en M6-skruv under den högra kåpan vid ratten som nämdes i samband med instrumentet, nån bakom stereon, två st. skruvar under askfatet, vilket i sin tur sitter med två små skruvar(askfatshållaren så att säga).
Sen är det bara att rycka lite lätt och hela konsolen ska släppa.
Ja, ungefär så är det på en -95, eftersom mittkonsolen skiljer en del så vet jag inte om det fungerar på den.
308 1,6 HDi -10
Claes Börjesson #496