Orolig väghållning 206

Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Post Reply
Fnatte
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Orolig väghållning 206

Post by Fnatte »

Jag har bytt dämparna på min bil, till Koni-dämpare. Efter bytet så ver bilen mycket mer orolig när man svänger med bilen, samt att jag märkte i förrgår när jag "torrsvängde"(stod stilla med bilen och vred på ratten, servo på) så gick det bra en del av rattvridet, sen blev det lite trögre för att sen gå väldigt lätt ett knappt vrid på ratten och sen bli normallt igen.

Kan det vara att hjulvinklarna är lite lustiga, som ger att bilen beter sig så här, jag har inte sänkt den mer och innan dämparbytet, med samma sänkfjädrar, så betedde sig inte bilen så här...
Eller är det lagringarna eller vad dom heter, dom som sitter längst upp och håller fast dämparbenet i karrossen, som har delat på sig och ligger fel? En utav dom delade nämligen på sig när vi bytte dämparna men vi(Jag och Niklas) kom fram till fjädern skulle hålla fast den mha övre fjädertallriken.
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l

FR Autosport Sweden FTW
Marcus Sundström

Post by Marcus Sundström »

kanske skulle behövas en framvagnsinställning?
<b>Peugeot 406 3.0 V6 aut. -00</b>

<b>TILL SALU!!!</b>
<b>130-140000:-</b>
Fnatte
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Fnatte »

Jo, har funderat på det, men under juletider är det inte så många som har tid eller öppet. Men jag får leta lite.
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l

FR Autosport Sweden FTW
Amar

Post by Amar »

en framvagnsinställning skulle jag tippa på också...
men jag ska göra min inställning när sommardäcken går på bilen....

blev väldigt glad igår kväll att jag inte hade hunnit göra en instälning än... satans trotoarkant.
Post Reply