RC...en konstig bil
- Pee AKA tjatte
RC...en konstig bil
eftersom ja gillar o gasa lite då o då så tänkte ja att ja "kör in" bilen fort så man kan börja dra på, har haft bilen i 6 dagar nu och mätarn paserade 100 mil ida MEN den började om på 0000000!? det gjorde den inte på min GTI 02a nån som har en logisk förklaring?
Uno Turbo
- Pee AKA tjatte
Tror jag vet....
Du vet att du kan välja olika "visnings" lägen där vid hastighetsmätaren? Om du har "fel" på så går den bara till 100 och sedan börjar om.. Trycker du på knappen så ändrar du den till ett annat visnings läge och då visas din totala mil förbrukning..
Så är det på min 206:a GTI -03
Undrade oxå varför den började om efter 100 mil...
Du vet att du kan välja olika "visnings" lägen där vid hastighetsmätaren? Om du har "fel" på så går den bara till 100 och sedan börjar om.. Trycker du på knappen så ändrar du den till ett annat visnings läge och då visas din totala mil förbrukning..
Så är det på min 206:a GTI -03
Undrade oxå varför den började om efter 100 mil...
//Henrik "henke" Sundset
Audi A4 Avant 2.0T Quattro
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
My Mama said I was special!
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
Fnatte wrote:Han har haft en 206 GTi ett tag innan RC'n, jag tror han vet hur det är på 206an...
Jo... men hans problem e IDENTISKT med mitt som jag hade mina första 100 mil...
Sedan tänkte jag att den kanske var ändrat till den "rätta" på hans förra bil och han hade aldrig anledningen till att byta och kolla...
Det e ju värt ett försök, eller hur?
//Henrik "henke" Sundset
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
juste... så det så

//Henrik "henke" Sundset
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
- Pee AKA tjatte
hehe antagligen är det så som Red devil skrev, o jo ja e nog en newbe för ja rörde aldrig dom knapparna på GTIn.
rosen>> men du fick ju ett gott skratt
jaja då va det ur världen...föresten är det nån som har råkat ut för detta meddelande...."anti pollution fault" samtidigt som motor lampan tänds o motorn börjar gå på spar låga?
rosen>> men du fick ju ett gott skratt
jaja då va det ur världen...föresten är det nån som har råkat ut för detta meddelande...."anti pollution fault" samtidigt som motor lampan tänds o motorn börjar gå på spar låga?
Uno Turbo
- Björn Holmberg
- Pee AKA tjatte
ja varför inte det är tydligen vanligt.
min teori är att.....motorn misständer en gång o bränsleluftblandningen åker igenom katten (utan att renas) o passerar den andra lambdan (d sitter två en innan o en efter katten)som tycker att katten har renat dåligt o därför kommer det ett meddelande "anti pollution fault"= katten e trasig.
men som sakt bara min teori
min teori är att.....motorn misständer en gång o bränsleluftblandningen åker igenom katten (utan att renas) o passerar den andra lambdan (d sitter två en innan o en efter katten)som tycker att katten har renat dåligt o därför kommer det ett meddelande "anti pollution fault"= katten e trasig.
men som sakt bara min teori
Uno Turbo
- Björn Holmberg
Hört tre olika teorier som säkert förekommer både i kombination och var för sig.
1. Tändspole ger upp helt eller delvis.
2. Mjukvaran strular (ger säkert det som du beskriver och jag har haft på min)
3. Det finns olika versioner av EW10J4 (en för kallt och en för varmt klimat) där ventillyftarna är olika konstruerade. Om man har den förra i kallt klimat kan det bli problem med oljeretur eller nått liknande vid kallstart med följden att ventilerna inte stänger tillräckligt fort. Den tappar då komp och det blir knas med förbränning. Detta hände min mors GTI och finns även beskrivet på Citroenakuten.
Fler bud? Ingen som har hittat en halväten baguette i vevhuset eller nått?
1. Tändspole ger upp helt eller delvis.
2. Mjukvaran strular (ger säkert det som du beskriver och jag har haft på min)
3. Det finns olika versioner av EW10J4 (en för kallt och en för varmt klimat) där ventillyftarna är olika konstruerade. Om man har den förra i kallt klimat kan det bli problem med oljeretur eller nått liknande vid kallstart med följden att ventilerna inte stänger tillräckligt fort. Den tappar då komp och det blir knas med förbränning. Detta hände min mors GTI och finns även beskrivet på Citroenakuten.
Fler bud? Ingen som har hittat en halväten baguette i vevhuset eller nått?
307 XS 2.0 Kombi -03
C2 1,4 VTR -04
C2 1,4 VTR -04
- Björn Holmberg