Openair på 206 mod
Openair på 206 mod
http://www.206gti.net/airfilter/Hi-res/003.JPG
om man monterar på filtret, ett openair på slangen och har som på bilden boxen kvar och eventuellt slänger på locket (om det går efter lite moddning) fungerar det inte då ganska bra som värme avstötande?
om man monterar på filtret, ett openair på slangen och har som på bilden boxen kvar och eventuellt slänger på locket (om det går efter lite moddning) fungerar det inte då ganska bra som värme avstötande?
The Man, The Concept..
<---- Min katt, Shejk Jafar
307 XS - 03 (lånar tills vidare)
206GTi - 01 (SÅLD)
206GTi - 01 (SÅLD)
Re: Openair på 206 mod
Marcie wrote:http://www.206gti.net/airfilter/Hi-res/003.JPG
precis så har jag gjort. köpte en 90graders aluböj, rostfritt, vinklade ner i orginalboxen. fick såga ur lite granna för att få plats med filtret, lade på locket.... en väldans skillnad... då jag hade mitt precis bakom kylaren först... hade plockat bort boxen då åxå...
.:: 406 2,2 Sport ::.
Peugeot Sport Club | medlem #549
Boxen är ganska bra för det kommer inget stänk upp och det är ganska bra luftflöde när bilen rullar (tror jag)
Men jag vet inte om jag får plats med mitt filter i boxen men jag tänker prova att ha det så här istället
http://m1.898.telia.com/~u89802900/bilder/filter.jpg
[/url]
Men jag vet inte om jag får plats med mitt filter i boxen men jag tänker prova att ha det så här istället
http://m1.898.telia.com/~u89802900/bilder/filter.jpg
[/url]
The Man, The Concept..
206GTi - 01 (SÅLD)
206GTi - 01 (SÅLD)
Vet inte om jag tror på det med att vinkla ner den i boxen, men snyggt är det ju, har en kompis som lyckats riktigt bra med det.
Om man river ner hela boxen med luftintaget som ligger typ bakom framskärmen så känns det som om den inte driver in så mycket luft.
Just nu kör jag utan hela boxen med ett rör som kommer från framgrillen och upp till filtret istället. Medveten om att det kan stänka upp mycket skit men det är smällar man får ta
Om man river ner hela boxen med luftintaget som ligger typ bakom framskärmen så känns det som om den inte driver in så mycket luft.
Just nu kör jag utan hela boxen med ett rör som kommer från framgrillen och upp till filtret istället. Medveten om att det kan stänka upp mycket skit men det är smällar man får ta
Conza wrote:skall försöka hitta en torr plats i eftermiddag å plåta lite då... har lånat digitalkamera av en kollega, så allt e fixat så långt....
kommer förhoppningsvis bilder ikväll, med andra ord.
Vá bra, mitt kommer i veckan någon gång så jag får ser var den hamnar
//Mita
Medlem 357
Nordisk mästarinna i bilbygge
Best Female Ride i Nordic Tuner Awards
Nordisk mästarinna i bilbygge
Best Female Ride i Nordic Tuner Awards
då så....
[url]conza.homeip.net/corner/206/[/url]
ganska stora bilder (runt 300k, 6 bilder totalt), så med modem kan de va lite segt... annars så borde det inte vara några problem... om nån verkligen vill så kan jag väl förminska dem, men just nu under pausen i hockeyn så ere inte aktuellt.....
[url]conza.homeip.net/corner/206/[/url]
ganska stora bilder (runt 300k, 6 bilder totalt), så med modem kan de va lite segt... annars så borde det inte vara några problem... om nån verkligen vill så kan jag väl förminska dem, men just nu under pausen i hockeyn så ere inte aktuellt.....
MM det där är nog en ganska bra lösning men min kanske är bättre.. =)
Nackdelen är ju att filtret tar in luft från sidorna och sidan på filtret ligger ju lite mot väggen av boxen.
Men det är helt klart nåt i den där stilen som det ska va =)
Nackdelen är ju att filtret tar in luft från sidorna och sidan på filtret ligger ju lite mot väggen av boxen.
Men det är helt klart nåt i den där stilen som det ska va =)
The Man, The Concept..
206GTi - 01 (SÅLD)
206GTi - 01 (SÅLD)
insidan av boxen är utsågad, (tredje bilden ovanfrån).. skall nog såga ut lite till, + att det kommer ett rör underifrån snart som leder in kall luft mot filtret....
det finns nog lika många lösningar som det finns filter skulle jag tro....
skall du till sthlm-träffen, Marcie? jag missade GBG-träffen å kommer även att missa Söderhamn... så jag klurar på att dra till sthlm i stället...
det finns nog lika många lösningar som det finns filter skulle jag tro....
skall du till sthlm-träffen, Marcie? jag missade GBG-träffen å kommer även att missa Söderhamn... så jag klurar på att dra till sthlm i stället...
insidan av boxen är utsågad, (tredje bilden ovanfrån).. skall nog såga ut lite till, + att det kommer ett rör underifrån snart som leder in kall luft mot filtret....
Det är nog det bästa man kan göra... Men det krävs lite arbete då
Japp jag ska på sthlm träffen, om inget hinner komma i mellan...
The Man, The Concept..
206GTi - 01 (SÅLD)
206GTi - 01 (SÅLD)