För bilar med original immobilizer
Fjärrstyrt
Ultraljud
Pin-Kod
Siren
C-lås styrning
Godkänt enl.SSF:s
nya Eu-regler TFFN 801
Panik alarm
Många valbara funktioner
Tekniska egenskaper
Azero-larmenhet
Strömstyrka: 10-15V
Strömförbrukning
aktiverat: 17mA max
avaktiverat: 12mA
Arbetstemp -40ºC - +85ºC
Reläkontakter: 5A vid 20C blinkers blinkar
Modulutgångar: max 250mA
Startsspärrutgång: max 250mA
Mått 70x25x75
Vikt 88g
OBS! för bilar utan orginal immobilizer med följer extra relä.
exakt var på förardörren sitter c-lås modulen? kan inte se den.
Anton Ewald medlemsnr. 462
205 GTI Monte Carlo -91 min bil!
Opel Omega -88 med bakhjulsdrift som vinterbil
som jag fattar ska du inte ta bort orginal utan bara koppa larmet på biltemas som är kopplad på biltemas motor för att när du låser upp förardörren så öppnar du reten av dörrarna också, så att du behöver ju inte kunna styra passagerar dörren, den öppnas när förrardörren öppnas.
och vart den sitter vet jag inte.. ingen annan som verkar veta heller
så menar jag-->(clåsmodul = inte motorn utan där alla motorer är sammankopplade)
Shifty wrote:om man köper biltemas låsmodul ska man då ta bort bilens orginal och ersätta den med biltemas eller ska man använda båda??
När jag installerade mitt larm satte jag in en extra (biltema)c-låsmotor som trycker på staget som går från den befintliga motorn (som sitter kvar). När biltemamotorn får en puls (öppn.) så skjuter den staget uppåt och eftersom staget är ihopkopplat med org. motorn så öppnas alla dörrarna. Blir ju samma effekt som om du drar upp låsknappen...
Jag använde bara org. motorer i dörrarna då de låter mindre än vad biltemas gör, de smäller så förbannat... Men jag kopplade på org. motorer på biltemas larm...
Medlem 446:
Amazon -64
Streetfighter v2.0
Suzuki Rm250 för skogen
Niklas: Men kan orginal motorerna styras med pulser??
Var någonstans sitter c-lås modulen???
har letat som f*n men hittar den inte, hjälp mig någon??
är föresten centrallåssystemet negativt eller positivt??
De jag beställde larmet av undrade det, för om det var positivt behövde jag använda mig av ett relä för att koppla larmet till c-låset och om det var negativt skulle inte det behövas.
Anton Ewald medlemsnr. 462
205 GTI Monte Carlo -91 min bil!
Opel Omega -88 med bakhjulsdrift som vinterbil