Bur i gatbil vs. besiktingen.

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Kent
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Kent »

När jag kommer så långt att börja bygga och planera buren så kommer jag att lägga upp bilder.

Tror att man kan få till det rätt så bra om man kan placera tvärstag på lite strategiskt bra platser utan att själa en massa utrymme för baksäte.

Men som sagt en våldsam smäll in i ett träd kommer ju att deformera helt klart.

Har du byggt på din något stag som går innifrån buren fram till fjädertornen?
//Kent [Medlem nr: 348

205MSi?16 evighetsprojektet
VW T3 Buss -80
205 16V vardagsbilen (såld)
Suzuki Intruder M1800R
Husqvarna WR 360 enduro
Nicklas

Post by Nicklas »

Nej men jag har rör som jag ev. ska dra dit... men vetifan hur mycket det är värt. en hel del mek med det. för att få det tätt sen också så det inte läcker in vatten.

Men som sagt jag har funderat på det. Har fjäderbensstag iaf, tyckte bilen blev stabilare redan då, så vi får se nu när man har ett antal meter rör i bilen.

Jag ser ju till vikt också, och för att få en bur som inte täcker baksätet måste medföra en massa mer rör för att kunna göra krysstag så pass att buren inte viker sig.

Som du kanske ser på bilderna på golfen så tycker jag personligen att det saknas stag för att få den att inte vika sig vid en ev. voltning t.ex så tycker jag att det saknas ett stag som går från botten av B-stolpen upp till bågen som går vid huvudet på en passagerare i baksätet... Om den viker sig där så kan det ju bli så olyckligt att den viker sig rätt i huvudet på henne/honom...

f*n nu låter det som om jag är helt benägen på att ut o volta med min bil, men det jag vill få fram är att OM det händer och man har en felbyggt bur, så gör den mer skada än nytta, och många bygger ju bur idag mycket för att det är snyggt/ballt... Ja jag tycker det är skitballt, men försöker ändå göra det så säkert som möjligt medans man ändå håller på.

/ Nicklas
Medlem 446:

Amazon -64
Streetfighter v2.0
Suzuki Rm250 för skogen
Olof

Post by Olof »

Var man tvungen att ha motor och sånt i när man regbes för buren eller räcker det med buren?
Nicklas

Post by Nicklas »

Vet inte, ska traila förbi min bil förbi bes nästa vecka o se vad dom säger... ska ändå traila den till glasmästaren o kan svänga förbi då... Men jag tror att du måste genomgå en normalbes i samband med regbes... Men jag är inte säker...

/ Nicklas
Medlem 446:

Amazon -64
Streetfighter v2.0
Suzuki Rm250 för skogen
Nicklas

Post by Nicklas »

Ringde dom nu, och bilen måste vara i det skick du tänkt använda den...

Han sa att de stolar o bälten som ska va i bilen måste va där, o då frågade jag om motorn va tvungen att sitta i... då skrattade han gott... :roll:
Medlem 446:

Amazon -64
Streetfighter v2.0
Suzuki Rm250 för skogen
Olof

Post by Olof »

Nicklas wrote:Ringde dom nu, och bilen måste vara i det skick du tänkt använda den...

Han sa att de stolar o bälten som ska va i bilen måste va där, o då frågade jag om motorn va tvungen att sitta i... då skrattade han gott... :roll:

Ahh, ok. Man tackar för den infon 8)
Nicklas

Post by Nicklas »

Medlem 446:

Amazon -64
Streetfighter v2.0
Suzuki Rm250 för skogen
306 GTI

Post by 306 GTI »

Har du åkt på Reg Bes för att du stoppat en Mi16 motor i din 205a? i så fall av bes eller flygande?

Mvh /Martin
Körde svart 306 GTI.
Guest

Post by Guest »

306 GTI wrote:Har du åkt på Reg Bes för att du stoppat en Mi16 motor i din 205a? i så fall av bes eller flygande?

Mvh /Martin

svarar åt han :D
nej. han ska regbes eftersom han inte har något baksäte, + bur.
Nicklas

Post by Nicklas »

Anonymous wrote:
306 GTI wrote:Har du åkt på Reg Bes för att du stoppat en Mi16 motor i din 205a? i så fall av bes eller flygande?

Mvh /Martin

svarar åt han :D
nej. han ska regbes eftersom han inte har något baksäte, + bur.

Exakt... Vet dock inte när bara... i höst/vinter antagligen så blir det regbes... Åker så långt det går i sommar, fram tills en flygande bes vill säga...

/Nicklas
Medlem 446:

Amazon -64
Streetfighter v2.0
Suzuki Rm250 för skogen
Post Reply