Värden för hjulinställning på sänkt 205GTi
Värden för hjulinställning på sänkt 205GTi
Tja!
ska köpa nya sulor till peggen nu,
funderar på Toyo proxes ts-1 i 195/50 15".. någon som har erfarenheter?
Men ska då åxå göra hjulinställning, jag vet ju att den är rätt bra sänkt. jag har själv inte gjort sänkningen så jag vet ej några mm eller så, men den är mycket låg både i fram och bak.
Någon som har gjort hjulinställning med en ordentligt sänkt 205:a? kan ni skriva in vad man ska ha för värden för att inte slita för mycket däck och inte få en bil som e orolig på vägen.
Mycket tacksam för svar
ska köpa nya sulor till peggen nu,
funderar på Toyo proxes ts-1 i 195/50 15".. någon som har erfarenheter?
Men ska då åxå göra hjulinställning, jag vet ju att den är rätt bra sänkt. jag har själv inte gjort sänkningen så jag vet ej några mm eller så, men den är mycket låg både i fram och bak.
Någon som har gjort hjulinställning med en ordentligt sänkt 205:a? kan ni skriva in vad man ska ha för värden för att inte slita för mycket däck och inte få en bil som e orolig på vägen.
Mycket tacksam för svar
Det enda man kan ställa på 205 är, toe in och toe out (har jag för mig det heter), d.v.s. vinkeln för framhjulen. Bara för dem att ställa in den så att de går "rakt".
Vet dock inte hur mkt (eller i huvud taget) det påverkar om man har en sänkt bil.
Det som dock påverkas är vinkeln på länkarmar, de kan man dock inte ställa.
Vet dock inte hur mkt (eller i huvud taget) det påverkar om man har en sänkt bil.
Det som dock påverkas är vinkeln på länkarmar, de kan man dock inte ställa.
Nu med multitronic...
.
.
- Eric Josefsson
Toe är hjulens vinkel om man ser bilen ovanifrån.
(Ser vi bilen bakifrån eller framifrån så är det camber vi ser på hjulvinklarna)
(Ser vi bilen bakifrån eller framifrån så är det camber vi ser på hjulvinklarna)
Peugeot 406 2,0ST -00 Till vardags, Såld
Peugeot 405 Mi16 -90 Pallbocksräsern, Såld.
BMW 635 CSI -82, pallbocksräsern II
///Mi16
Peugeot 405 Mi16 -90 Pallbocksräsern, Såld.
BMW 635 CSI -82, pallbocksräsern II
///Mi16