Hur byter man panel i en 406 Coupé? Alltså, askkoppen och det som sitter ovanför handsfacket? Fick hem orginalet idag men vet ej hur man byter. Är det svårt? Måste man lämna in bilen för att få dit det?
Tack på förhand
/Tobbe
Byte av panel 406 Coupé?
- eriksson_6
Byte av panel 406 Coupé?
Äger ingen Pugg längre...
- eriksson_6
Stenis wrote:Aha...du vill inte ha "gubbträfärgadplast" längre..?![]()
Snacka med verkstan som Fnatte sa så får du tips.
Hehe
Ja, jag ska höra med Peugeot Sätra. Måste ändåså beställa list till fönstret på förarsidan. Kan inte köra ner rutan för då får jag med mig hela listen. Den har blivit för stor
Äger ingen Pugg längre...
- eriksson_6
Askkopp och "trälist"
Mig veteligen så är det bara att slita bort den vidrigt "träfärgade" askkoppen och t.ex ersätta den med en svart förvaringslåda som finns som originaltillbehör. Det har jag gjort på min. Stor skillnad!
Listen på handskfacket sitter på min bil skruvad med 5 st torx från insidan. Lätt som en plätt. Har på prov lackat en av mina "trälister" först med primer och sedan med Biltemas (!) fälgfärg i aluminium. Skillnaden är enorm! Kruxet är att dörrlisterna, 4 st, på min bil sitter med brickor från insidan så att man förmodligen måste bort med dörrsidorna för att komma åt. Vi får se hur det går....
Någon som vet hur svårt/dyrt det är att byta till Coupe/Silverline instrument, dvs kromade instrumentsarger?
/Johan
Listen på handskfacket sitter på min bil skruvad med 5 st torx från insidan. Lätt som en plätt. Har på prov lackat en av mina "trälister" först med primer och sedan med Biltemas (!) fälgfärg i aluminium. Skillnaden är enorm! Kruxet är att dörrlisterna, 4 st, på min bil sitter med brickor från insidan så att man förmodligen måste bort med dörrsidorna för att komma åt. Vi får se hur det går....
Någon som vet hur svårt/dyrt det är att byta till Coupe/Silverline instrument, dvs kromade instrumentsarger?
/Johan
406 V6 Sport -01
807 -06
807 -06