Hur höga va era 206:or fram original?
Hur höga va era 206:or fram original?
vill veta om min bil är abnormt hög fram eller om alla är så.. jag har 9cm mellan däck och skärmkant.
Kör: Audi A4 1.8Tsq STCC-Edition
Medlem no. 754
Four rings to rule them all
Medlem no. 754
har aldrig mätt....
men jag kan göra om du vill?
Peugeot Sport Club of Sweden | DART DOMINATES
Mannen bakom Sveriges absolut bästa pappa-blogg!
http://minbebis.com/blogg/dart/
Mannen bakom Sveriges absolut bästa pappa-blogg!
http://minbebis.com/blogg/dart/
Tobbe Tuff wrote:har aldrig mätt....![]()
gör gärna det om du orkar
verkar ju iaf som att det är normal höjd på en 206:a .. galet
mutz: har du bytt dämpare o så eller ? jag nöjer mig nog med 35mm den här sommaren.. får bli dämpare + nya fjädrar till nästa.
Medlem no. 754
Medlem no. 754
WoberT wrote:Tobbe Tuff wrote:har aldrig mätt....![]()
gör gärna det om du orkar![]()
verkar ju iaf som att det är normal höjd på en 206:a .. galet
mutz: har du bytt dämpare o så eller ? jag nöjer mig nog med 35mm den här sommaren.. får bli dämpare + nya fjädrar till nästa.
Nej orig dämpare. Om sanningen ska fram har jag hgammhamm kapat lite på min apex sänkningsats.
Fnatte wrote:Mutz wrote:Nej orig dämpare. Om sanningen ska fram har jag hgammhamm kapat lite på min apex sänkningsats.
USCH!![]()
Jag är emot kapning, men det är jag.
Ja åsså det är ju inget man är stolt över
Mutz wrote:Fnatte wrote:Mutz wrote:Nej orig dämpare. Om sanningen ska fram har jag hgammhamm kapat lite på min apex sänkningsats.
USCH!![]()
Ja åsså det är ju inget man är stolt över, men jag har ju köpte en sänkningsats på 35mm i höstas och va inte så sugen på att köpa en ny nu, det har gott mycket pengar till att få klart stereon så det fick bli en kapning tillsvidare. Men det blir nog ställbart framöver.
hur mycket kapade du då? o tål originaldämparna det?
Medlem no. 754
Medlem no. 754
WoberT wrote:Mutz wrote:Fnatte wrote:Mutz wrote:Nej orig dämpare. Om sanningen ska fram har jag hgammhamm kapat lite på min apex sänkningsats.
USCH!![]()
Ja åsså det är ju inget man är stolt över, men jag har ju köpte en sänkningsats på 35mm i höstas och va inte så sugen på att köpa en ny nu, det har gott mycket pengar till att få klart stereon så det fick bli en kapning tillsvidare. Men det blir nog ställbart framöver.
hur mycket kapade du då? o tål originaldämparna det?
Tog två varv, vet inte om dämparna klara det återstår att se.
Jag minns inte hur hög min var 
- Team Müsseldorf Racing -
Nissan Fairlady Z33 350z
Nissan 180zx -88
Peugeot 205 GTi -87 - Såld
Volvo 240 GLT - Såld
206 XS - GT Edition - Såld
Nissan Fairlady Z33 350z
Nissan 180zx -88
Peugeot 205 GTi -87 - Såld
Volvo 240 GLT - Såld
206 XS - GT Edition - Såld
Fjädrarna mår antagligen inte 100% av en kapning, däremot vet jag att Bilprovningen inte gillar det!
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
PelleW wrote:Fjädrarna mår antagligen inte 100% av en kapning, däremot vet jag att Bilprovningen inte gillar det!
Nej dom mår nog inte så bra utav värmen som blir när man kapar. Men bilprovningen bryr väll sig inte bara fjädrarna ligger kvar i koppen när man lyfter upp den. Vet bra många som har besiktigat med kapade fjädrar. Men det är två år tills jag skall besikta så det känns som om det kvittar
Mutz wrote:Nej dom mår nog inte så bra utav värmen som blir när man kapar. Men bilprovningen bryr väll sig inte bara fjädrarna ligger kvar i koppen när man lyfter upp den. Vet bra många som har besiktigat med kapade fjädrar. Men det är två år tills jag skall besikta så det känns som om det kvittar
Det gäller att kapa i exakt rätt läge så att de ligger bra i koppen, då kanske de inte är så kinkiga.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!