Hej är det nån som har byggt eller köpt en downpipe till 206gti.har läst att rc,n har det orginal.Undrar om den passar på gti,n?
Mvh Aspen
Downpipe/extraktor till 206
André V hade ett Devil-system på sin 206:a, hör med honom.
Mikael Rosén
-=206 GTi=-
Suzuki DR650 SE
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today.
-=206 GTi=-
Suzuki DR650 SE
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today.
Re: Downpipe/extraktor till 206
aspen206 wrote:Hej är det nån som har byggt eller köpt en downpipe till 206gti.har läst att rc,n har det orginal.Undrar om den passar på gti,n?
Mvh Aspen
Öhhm, din fråga lät konstig, alla bilar har downpipe, den biten som går från grenröret ner till resten av systemet och på nyare bilar så går den till katten. Men extraktor, det finns väl, jobbigt att komma åt dock, sen vet jag inte om det finns så mycket plats för att bra avstämt extraktorgrenrör, är nog rätt jobbigt att komma in och dra loss alla skruvar till grenröret.
Men jag bara funderar högt här, nån annan får bekräfta.
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
FR Autosport Sweden FTW
FR Autosport Sweden FTW
Mig veterligen finns inget billigt "standard"-extraktorrör till 206 GTi. Devils variant, vilken var den jag hade, bestod av ett grenrör som var en kopia av original grenrör (4 korta rör med olika piplängder) samt en 2-1 downpipe utan katalysator.
Det enda röret jag sett som verkligen ser seriöst ut är detta:
Och det är http://www.totalmotorsportsolutions.co.uk/ som säljer det (sajten ej aktiv för tillfället). Vad det kostar har jag heller ingen aning om, men är nog långt från billigt.
EDIT: och att byta grenrör lär inte vara så skoj eftersom det sitter in mot torpeden och det är TRÅNGT. Enligt Peugeots egna instruktioner måste man tilta motorn (först ta av fjäderben och drivaxel) för att komma åt. Jag lämnade dock in bilen hos Bilrikt i Höör, och de hade tydligen lyckats byta det utan att behöva luta motorn framåt, men det hade varit ett jäkla besvär.
EDIT2: Men downpipe/övriga avgasdetaljer byter man genom att bara hissa bilen.
Det enda röret jag sett som verkligen ser seriöst ut är detta:
Och det är http://www.totalmotorsportsolutions.co.uk/ som säljer det (sajten ej aktiv för tillfället). Vad det kostar har jag heller ingen aning om, men är nog långt från billigt.
EDIT: och att byta grenrör lär inte vara så skoj eftersom det sitter in mot torpeden och det är TRÅNGT. Enligt Peugeots egna instruktioner måste man tilta motorn (först ta av fjäderben och drivaxel) för att komma åt. Jag lämnade dock in bilen hos Bilrikt i Höör, och de hade tydligen lyckats byta det utan att behöva luta motorn framåt, men det hade varit ett jäkla besvär.
EDIT2: Men downpipe/övriga avgasdetaljer byter man genom att bara hissa bilen.
Last edited by André V on Wed Apr 21, 2004 20:43, edited 1 time in total.
André Voss | Banbil: 205 GTi -90 | Barnbil: 308 SW Allure 1.6 Turbo -11
Körde:
306 Roland Garros 1.8 -99
406 V6 3.0 Sport -01
206 GTi -00
Körde:
406 V6 3.0 Sport -01
206 GTi -00
Fnatte wrote:Bara besvär med EW-motorn...
Verkar inte så lättmeckad...däremot är den lätt (25 kg mindre än XU10 som den ersatte) och har ett skönt mellanregister. Faktum är att fyllnadsgraden (190 Nm ur 2 liter, eller i RCns fall 202 Nm) är i absolut "standardmotorvärldsklass".
André Voss | Banbil: 205 GTi -90 | Barnbil: 308 SW Allure 1.6 Turbo -11
Körde:
406 V6 3.0 Sport -01
206 GTi -00
Körde:
406 V6 3.0 Sport -01
206 GTi -00