har ni otur kan ni skära axlarnas lagerbanor genom att peta i på tok för låga växlar i höga hastigheter.
för alla verkar inte förstå att saker lik förbannat händer i lådan trots att man frikopplar.
Växellådsfråga 306 gti
Rash wrote:Det här med att lägga i 1:an i 90....läs ordentligt vad Apollo skrivit i sitt första inläggHar ju aldrig vart tal om att släppa upp kopplingen...
Tack, du tog orden ur munnen på mig
Jag har aldrig menat på att jag ska släppa upp koppligen på ettans växel när jag ligger i 90km/h. Så dum är jag inte!
Fick bilen nyservad så oljan borde vara bytt. Vilken Quakerstate olja rekommenderas?
Last edited by Apollo on Fri Jul 25, 2008 0:18, edited 1 time in total.
Peugeot 308
elvis wrote:prova med R = RACING VÄXEL !![]()
![]()
När man kör 6växlar och är van vid det...Så tar man FÅÅRD gävel och i med 1an i me 2an i med 3an sen ska man ha i "6" eller som det blir R växeln....SKRAP! säger det alltid..
Back to Topic så att säga!
1an är aldrig problem, lämplig fart att lägga i den när man bromsar in typ 30-40km/h? 2an är alltid 2 lägen om man varvar ut den riktigt! Och lämplig fart för att växla ner säg MAX 80km/h? med lite lite våld...
tråkigt som f*n! när man ska race 201m eller 402m när man stannar av helt i acc när 2an ska i! URGL!
3an, 4an,5an,6an ALDRIG nåra problem!
Min olja i lådan är byt för 700mil sen på service men ska byta till Redline MTL å testa om det blir lite bättre!
Allt 306GTI har visst samma problem drar jag som slutsats!
Mvh /Martin
Körde svart 306 GTI.
Visst är tvåan lite seg på gti-6 orna men vem f*n bryr sig. Tycker inte man ska klaga så mycket. Kör man någorlunda normalt så märker man ingen skilnad alls. Har man däremot lite bråttom med växlingen får man ju stå ut med "skrapet"
-----------
*306 GTi*
##Rostig Rex-cykel 3vxl
##
-----------
Avställd pga indraget körkort
Inte nu längre 
*306 GTi*
##Rostig Rex-cykel 3vxl
-----------
Avställd pga indraget körkort