Knäpp i stereon
- Stefan Sager
Knäpp i stereon
Har ett mycket irriterande problem. Jag har en Kenwood KDC 49RS (CD-spelare) och har precis kopplat in ett slutsteg för att driva framsystemet. Men varje gång jag startar stereon, byter låt eller radiokanal så knäpper det i högtalarna. Ett riktigt högt knäpp som får högtalaren att gå ut i maxläge. Jag har flyttat jordpunkt på stereon och det är en 8 mm2 (kvadrat) kabel så den borde räcka till. Slutsteget är även det ordentligt jordat. Vad kan vara fel?
Sushi-addict | Peugeot 307 XS 2,0 -06
- Stefan Sager
Jag har en annan kenwood cd-spelare, den knäpper det inte i, men jag har tappat den i golvet så lågnivån glappar på den
Först trodde jag att det var fel på stereon eftersom den andra funkade men det är tydligen inte bara jag som har samma problem.
Grejen är att slutsteget är nytt, det kan inte va fel på det.
Grejen är att slutsteget är nytt, det kan inte va fel på det.
- Stefan Sager
Fnatte wrote:Kan det vara nåt med lågnivå-kablarna?
Har testat olika.
- Stefan Sager
jokke wrote:det är rätt vanligt med strömspikar ... så en kondensator bör avhjälpa fel med knäppande ljud...
Vart ska kondensatorn sitta?
- Stefan Sager
Cain0r wrote:zteken wrote:jokke wrote:det är rätt vanligt med strömspikar ... så en kondensator bör avhjälpa fel med knäppande ljud...
Vart ska kondensatorn sitta?
på +
ska du ha till steget så sätter du den någonstans nära steget.
Nej en sån ska det inte va. En sån konding sätter man dit så att den laddas upp för att kunna leverera ström när inte batteriet hinner med att leverera tillräckligt snabbt.
-
Guest
- Stefan Sager
Anonymous wrote:hade samma problem med min kenwood som är ca 3-4 å gammal...var in på mds och dom sa att det antingen var signaljorden i stereon som var paj alternativt steget, men testade med en annnan stereo och felen försvann...
Jag har en annan kenwood cd-spelare så jag tog den istället. Nu finns det inga knäpp längre. Men det låter ju troligt att det är signaljorden.
- Stefan Sager
Cain0r wrote:det va värstingen va alla har cd spelare liggandes på lagret
Kan va bra att ha ibland
- Stefan Sager
Nicklas wrote:Ja det är signaljorden som är pajko... blir så om man jordar steget för dåligt...
Måste man ha lite kopparfett då eller? Nu har jag kopplat in två slutsteg och nu får jag ett "poff" när jag stänger av men bara från det ena steget. Båda stegen har samma jordpunkt.