AC problem 405 -92:a

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
jokke

AC problem 405 -92:a

Post by jokke »

min AC fungerar inte som den ska nu helt plötsligt ...

problemet är att den inte vill gå igång ... när jag tryckt på AC-knappen (och den lyser) och satt värmereglaget på så kallt som mörjligt så gick den igång innan men nu händer ingetting... HJÄLP!
det börjar ju bli varmt nu ... typiskt när den fungerade så bra innan och förra ägaren hade nyligen fyllt på med ny gas och nya tätningar ...
Mumin

Post by Mumin »

Har samma problem på min Rover...fast den är ny....
kolla att kompressorn slår till....den ska ju rulla (hela skivan där remmen går) när den är "på"....kolla det, gör det ite det, kolla då att det går ström fram till den...., om inte det, då vet du ju var felet är...bara att leta....
Passat Variant 1,8T -99:a (Bra bil.... :O) )
Yamaha Drag Star 650 -00:a på sommaren.....

Letar efter en billig bil till vintern....runt 10 000.
Loffas

Post by Loffas »

säkring eller ett relä som kan va sönder
jokke

Post by jokke »

säkringarna är vad jag vet hela ... tänkte också på att det kan vara ett relä ... där måste ju vara ett som slår till när jag trycker på AC-knappen ... frågan är nu ... var sitter det reläet?
Claes B
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Claes B »

Som jag skrev i Bumbis tråd, kompressorn startar inte om det finns för lite köldmedium, kolla det till att börja med, det är nog det vanligaste felet till att den inte går...
308 1,6 HDi -10
Image

Claes Börjesson #496

Post by jokke »

jo där är gas och grejer i den ... den funkade ju för någon vecka sen ... jag tror det är något elektriskt att kontakten inte ger signal så att den går igång ...

var och pillade lite med det nu i eftermiddas och det verkar som om reglaget till värmen i kupe´n inte slår till när man har den på fullt kall ... som jag förstått det så sitter där någon brytare där också så att ACn enbart kan vara igång när det reglaget är på kall ... frågan är bara om jag kan koppla förbi det på något sätt ... är inte så intresserad av att riva ner hela mittkonsollen igen då jag gjort det för många gånger nu :)
Post Reply