eller sover jag fortfarande, då jag löäst hela tråden utan någon info om det...
iaf, så kommer jag om det inte krockar med någon tenta och om verkstan är klar med bilen..
tänkte då köra också denna gång, ingen som känner för att låna ut en hjälm?
jag har en hjälm som jag tar med om nån behöver låna, storlek M, 58 lr f*n va de e... ska bara dammsuga ur den lite för den har stått i tinas farsas verkstad hela vintern o han bygger båt där ^^
jäkligt schysst av dig klew... kom dock på att jag har tandläkare den 14:e o det låter dyrt... så jag får se om ekonomin tillåter att jag åker till lunda.
-Polistillstånd är klart.
-Tävlingstillstånd är inte klart än men kommer att bli det i tid. Dock kommer vi troligen inte att kunna ordna en distriktsdomare som kan godkänna Superstage som den ser ut. Alternativet är att köra enligt Drivers Open-reglementet vilket tyvärr innebär att superstage-banan kommer att få några extra koner för att dra ner hastigheten. Å andra sidan kommer detta isåfall att räknas som en tävling med resultatlista.
Ansökan om tävlings/träningstillstånd är inskickad och vi fick till slut tag i en kvalificerad distriktsdomare. Så det finns förutsättningar för att vi kan köra SS ändå, men det är upp till domaren och träffledningen att göra den bedömningen.
Bumbi wrote:Alltså, försäkringen gäller ju inte alltid när det är tidtagning, hur är det med det?
Det är upp till ditt försäkringsbolag och din kommunikation med det. Officiell tidagning kommer inte att finnas under SS och RSA men däremot tidtagning som meddelas föraren. Detta borde dock kunna ordnas så att det är frivilligt om ngn är tveksam.
Om vi kör en DO-tävling kommer resultatlistor att upprättas.
Men din bil är i laglig mening lika oförsäkrad oavsett formerna när du kör inom inhägnat tävlingsområde, om försäkringsbolaget bestämmer sig för att hävda lagen, se http://www.bmwsc.com/docs/bmwsc_policy_gatbilar.htm
Värt att beakta är att risken för skador på bilen generellt är liten vid denna typ av körning samt av man ju har en del makt över risknivån som förare också.
Avsikten med fordonsbestämmelserna är att vi inte ska få in obesiktade och oförsäkrade (trafikförs. gäller i vissa situationer) buskar på våra träffar. Kan ni bevisa att bilen är OK så ska inte frånvaro av skattemärke vara ett problem.