André V wrote:Lunda är i allvarlig fara för min del...
När jag skulle köra hem från jobbet idag kändes motorn orkeslös och hackig...och allra troligast har bilen drabbats av "tändspolssyndromet" IGEN. Motorlampan lyser, motorn går fruktansvärt dåligt och "Anti-pollution failure" lyser ilsket på displayen. Har precis bogserat den till Peugeot i Malmö. Imorgon faller domen - Lunda eller ej.
Har nu pratat med folket på Lundavägen i Malmö. Verkstadskillen sa att "om det är en tändspole ska vi nog kunna fixa det utan kostnad". Med lite tur får jag tebax bilen idag.
Tills vidare får jag nöja mig med puttra runt i syrrans 106 Roland Garros 1.4.
André Voss | Banbil: 205 GTi -90 | Barnbil: 308 SW Allure 1.6 Turbo -11 Körde: 306 Roland Garros 1.8 -99 406 V6 3.0 Sport -01 206 GTi -00
André V wrote:Har nu pratat med folket på Lundavägen i Malmö. Verkstadskillen sa att "om det är en tändspole ska vi nog kunna fixa det utan kostnad". Med lite tur får jag tebax bilen idag.
Tills vidare får jag nöja mig med puttra runt i syrrans 106 Roland Garros 1.4.
I värsta fall får du väl puttra till Lunda i den då!?
Min bil hackar lite också, trodde det var nån tändspole eftersom det var det sist bilen gick dåligt. Men jag har kollat alla spolarna (ryckt dem en och en) och det verkar inte vara det felet... Nu har jag iaf nåt att skylla på om det blir dåliga tider på Lunda!
Bumbi wrote: Min bil hackar lite också, trodde det var nån tändspole eftersom det var det sist bilen gick dåligt. Men jag har kollat alla spolarna (ryckt dem en och en) och det verkar inte vara det felet... Nu har jag iaf nåt att skylla på om det blir dåliga tider på Lunda!
Hackar din också?? Vad är det för fel egentligen?? Jag har samma problem och även "Apollo". Att den inte drar iväg när man gasar...
Honda CBR600RR -07 a la Supersport http://www.highsider.se _________________ "Man är inte full om man kan ligga på golvet utan att hålla i sig" Dean Martin _________________ Rachid Rachid Peugeot Sport Club
Rash wrote:Hackar din också?? Vad är det för fel egentligen?? Jag har samma problem och även "Apollo". Att den inte drar iväg när man gasar...
Precis! På låga varv är det så, så det är bara att välja rätt växel...
Har inte varit så förut, förutom för två år sen. Då blev det extremt dåligt till slut, gick knappt att köra bilen. Då bytte jag iaf tändspolen och bilen gick finfint! Ska vänta ett tag till och se om det blir värre, då kan det vara spolen, annars har jag ingen aning...
klew wrote:uuh... dags o sova... upp om fem timmar... o sov bara 3 natten till idag... f*n va pigg jag kommer va imorrn
Exakt likadant för mig
Honda CBR600RR -07 a la Supersport http://www.highsider.se _________________ "Man är inte full om man kan ligga på golvet utan att hålla i sig" Dean Martin _________________ Rachid Rachid Peugeot Sport Club