Tjenna!
Polaren köpte en Peugeot 106 XSI häromdagen.
Efter en mycket kort tid upp kom felet.
Ska försöka beskriva.
Köra rakt fram va inga problem bara gasa å köra.
Men när man svängde åt nåt hål så va det precis som om allt "snurra ett varv" sen small det till och gjorde ett skutt framåt...Och sen igen...
Jag skulle gissa på nån drivaxel? Vanligt fel? Tyckte det verka lite konstigt då det brukar "rasla" å kugga å ha sig lite...men här drev det inget och sen Donk en skutt...Kopplingen är dålig...slirar lite kan det ha med det att göra?
En ny sådan kosta ju 2000:-? Hela axeln...
Tips på att ta reda på vilken sida i så fall? Är det speciellt svårt att byta på Peggan?
Tackar för alla tips!!
Mvh /Martin
106 XSI, går ej framåt. Drivaxel? HJÄLP!
106 XSI, går ej framåt. Drivaxel? HJÄLP!
Körde svart 306 GTI.
tycker du borde höra från vilken sida det låter, om det nu är drivaxeln.
när svänger du kraftit, typ när du parkerar.. rycker det i ratten samtidigt som det dunkar?
att byta drivaxel är inte så svårt, vänster sida är lättare än höger, då högra axeln är längre och sitter i ett extra fäste.
jag betalade 1400kr för en peugeot orginal drivaxel. då till en 205:a men bör ligga runt samma för dig.
när svänger du kraftit, typ när du parkerar.. rycker det i ratten samtidigt som det dunkar?
att byta drivaxel är inte så svårt, vänster sida är lättare än höger, då högra axeln är längre och sitter i ett extra fäste.
jag betalade 1400kr för en peugeot orginal drivaxel. då till en 205:a men bör ligga runt samma för dig.
205mi16 såld!
Honda Civic type-r -05 såld!
Opel Corsa OPC -08 såld!
206 GTi
Honda Civic type-r -05 såld!
Opel Corsa OPC -08 såld!
206 GTi
- Peter Igelhammar
- Crew

lyft upp bilen o ryck i drivaxlaran o känn så det inte e nått jätteglapp nånstans, så den tvingas ur sitt läge vid fullt rattutslag
Peugeot Sport Club Crew
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16
Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare: