tjoho ...
bytte bärarmslagret idag på högersidan i hopp om att det skulle ställa hjulet rakt istället för att det lutar innåt på ovansidan ... axlen och allting var fint och det gammla lagert hade inte nött någotting på godset ... men dock var lagrerna helt slut ... där är inget glapp alls i bärarmen nu ...
men varför står inte mitt hjul rakt?
bytt bärarmslager men ändån fel hjulvinkel
Re: bytt bärarmslager men ändån fel hjulvinkel
jokke wrote:tjoho ...
bytte bärarmslagret idag på högersidan i hopp om att det skulle ställa hjulet rakt istället för att det lutar innåt på ovansidan ... axlen och allting var fint och det gammla lagert hade inte nött någotting på godset ... men dock var lagrerna helt slut ... där är inget glapp alls i bärarmen nu ...
men varför står inte mitt hjul rakt?
Säker på att det inte står rakt? Har du mätt upp det mot golvet eller tittar du bara? Det ser gärna ut som att det lutar fast det inte gör det, det blir nån optisk villa p.g.a karossformen.
jo jag är rätt säker ... har mätt och haft mig i en halvtimme med hjulet ... ungefär 5cm innåt om man sätter en bräda intill däckets nederkant och har brädan lodrätt och mäter till däckets ovansida ...
vänster sidan har jag dock inte mätt men den är nog mera i och med att det riktigt syns att den sidan lutar mera ...
men frågan är igentligen om där inte ska vara en viss lutning eller om hjulen ska stå spikraka som framhjulen ...
vänster sidan har jag dock inte mätt men den är nog mera i och med att det riktigt syns att den sidan lutar mera ...
men frågan är igentligen om där inte ska vara en viss lutning eller om hjulen ska stå spikraka som framhjulen ...