Hej! Min generator har lagt av. Det är en mitsubishi 80A så det är inte direkt lätt att byta kolen. vi har försökt demontera generatorn nu i två timmar men inte lyckats.
Någon som kan beskriva??
I värsta fall får det väl bli en ny generator...måste man då ha en 80A generator om man ska sätta dit en ny?? Hittar ingen 80A generator till 205:an nånstans....jo en helt ny men det går ju på 1700:-, det är inte så jädra kul
Måste fixa detta ikväll eller imorgon förmiddag, så jag är tacksam för snabba svar
Medlem #793 Honda Prelude 2,3i -93
*SÅLD* Peugeot 205 GTi 1,9 -90 Mina skönheter!
mitsugeneraton är jobbig att demontera, du måste plocka den "uppifrån" dvs, från remskivan och nedåt, gör du det borde det inte vara några problem, jag har för mig att man ser hyffsat lätt hur det skall göras.
jag har en beg mitsu generator.nybytta kol i den men troligtvis något annat som felar då den ej laddar.
200:- som reservdelsgenerator tycker jag att den e värd.
Joakim Enoksson wrote:jag har en beg mitsu generator.nybytta kol i den men troligtvis något annat som felar då den ej laddar. 200:- som reservdelsgenerator tycker jag att den e värd.
Jag behöver ju en fungerande generator eftersom jag ska sälja bilen, hehe. men tack annars
Niklas wrote:mitsugeneraton är jobbig att demontera, du måste plocka den "uppifrån" dvs, från remskivan och nedåt, gör du det borde det inte vara några problem, jag har för mig att man ser hyffsat lätt hur det skall göras.
Vi försökte och försökte....men lyckades inte dela på den. den satt fast på nåt jävla sätt. Skitsamma, får köpa en fungerande begagnad istället imorgon
Joakim Enoksson wrote:jag har en beg mitsu generator.nybytta kol i den men troligtvis något annat som felar då den ej laddar. 200:- som reservdelsgenerator tycker jag att den e värd.
Jag behöver ju en fungerande generator eftersom jag ska sälja bilen, hehe. men tack annars
men läs igen! jag har ju en generator som kolen e bytta på och eftersom det inte är så jävla svårt att plocka isär och byta delarna så kan du ju futta över kolen el den del som e kass på din och således få en fungerade...
'jaja
men läs igen! jag har ju en generator som kolen e bytta på och eftersom det inte är så jävla svårt att plocka isär och byta delarna så kan du ju futta över kolen el den del som e kass på din och således få en fungerade... 'jaja
Läs igen....vi klarade inte av att dela på generatorn...och skulle det bara vara kolen som är kass så kostar det ju max 50:- o köpa, hehe...då är det onödigt att lägga ut 200:-